måndag 23 maj 2011

Trött, trött och såååå jävla trött.

Jag är fan helt slut idag.
Det vart HC en sväng med mamma och kidsen idag. Jag fick med mig lite sommar kläder hem, shorts, haremsbyxor, leggings, linnen, tröja, armband, nagellack osv. Tjusigt, tjusigt :-)
Vi tog en lunch på Lindahls också eftersom barnen ville ha pannkakor. Efter HC åkte vi ut till Eydis allihop och jag tränade lite på gräsbanan. Jätte roligt! :-) Det känns som vi passar mer och mer för varje gång. Vi tränade mest på tempoväxlingar- mest vart bromsen sitter då hon har egen gas. ;-)
Vi red på volt och provade skritt, trav och någon galopp. Allting funkade bra! Först undra jag om det va något fel på mig, det kändes vingligt och ingenting funka av det jag gjorde. Min första tanke "hjälp, har jag glömt bort hur jag rider??!!" Men bara vi kört på en liten stund klickade det och Eydis gick i form i skritt, trav och banne mig lite i galoppen när jag äntligen kom ner i sadeln. Fan, jag kanske inte är helt oduglig ändå... För jag måste hålla med hennes ägare, Eydis gör verkligen sitt bästa hela tiden!
Ja, barnen och mormor va ju med också. Och Eydis fick vara lite "lektant" åt min två flickor. Dom klappade och pratade med henne, gosade och pussade. Eydis, ja man kunde tro att hon aldrig gjort annat. Och vilken lycka när dom fick skritta två varv var på volten tjejerna. Eydis va lika klockren där och smög fram med barnen på ryggen. Och vilka leenden på tjejerna :-D
Vilket toppen slut på shopping dagen med mamma liksom. :-)
Både Nathalie och Evelina pussade och klappade Eydis hejdå och förklara för henne att dom älskade henne. Haha, så sött. :-)


Jag somnade i Nattis säng nu ikväll och har haft lite svårt att komma igång sedan dess. Ska ta mig ett bad nu och vila kroppen lite. När vi kom hem från stallet tog jag gräsklipparen så nu behöver man inte göra sig en stig med lién när man ska gå i trädgården.

Hoppas ni haft en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar