torsdag 26 maj 2011

Gårdsfest!

Idag har flickorna varit på dagis 5 timmar. Det va uppskattat. Leka av sig lite och träffa kompisar är alltid roligt.
Själv tog jag ut Musan på en ordentlig runda efter att jag lämnat flickorna. Helt underbart väder redan vid halv nio imorse. Så skönt!
När vi kom hem bytte jag kläder och åkte till Eydis. Vi tränade på gräsbanan även idag och sen tog vi en skritt runda i skogen. Jätte mysigt! Det är ro för själen! Och ja, jag är ju helt såld på den lilla, otroligt söta hästen. Och hon verkar faktiskt ha fastnat för mig. (fast hon tycker nog inte att jag är otroligt söt)
Hon myser gärna, kollar hela tiden vart jag går och vad jag gör. Ja, hon är helt underbar! Och så säker ute... Jag blir faktiskt förvånad. Hon knallar på överallt och bryr sig inte om någonting. När vi jobbar på banan tycker hon att jag blir lite jobbig ibland och frustar åt mig... haha :-) Men helt underbar och härlig! Trodde inte att jag skulle fastna för en häst så som för henne sen jag hade hand om Berra med stort B. Det va min själsfrände och vapendragare... Världens bästa häst i mina ögon och säker som en klippa. Men Berra har fått en värdig konkurent i lilla Eydis.

Fina, söta Eydis!

Häftigaste flughuvan :-)

Efter stallet åkte jag till stan för att byta Musans hundmat. Den dög inte alls... Snacka med tjejen på Grizzly (så jävla trevliga är dom där), och hon gav mig många goda råd. Mimmi är min första tik, har alltid haft han hundar annars... Det kan vara så att det är första löpen som är på G, eller att det är hormonerna nu som spökar. Senaste tiden ser hon allt som oftast ledsen ut, söker efter min ögonkontakt hela tiden. Ska ligga nära och vill ha uppmärksamhet. Och när jag inte bryr mig om henne tillräckligt ser hon mest ut som hon kan lägga sig och dö, pang bom. Hon mådde även lite dåligt igår...
Lilla Mimmi.

Men nu blir det hårda tag!
Inget mer byte av mat. Hon får inte ha några ben om hon inte äter mat, och hon får inte smaka något annat. Är hon jätte deppig ska jag bara ignorera henne, låtsas att allt är som vanligt osv.
Haha, tvärt imot hur jag varit... :-)

Nu ikväll va vi på Gårdsfest på dagis. Det va olika stationer och uppgifter man kunde göra. Vi hade med oss fika korg och sen va det  uppträdanden. Alla barnen sjöng och där va båda flickorna med, sen va Nattis med i en dansgrupp. Så jävla söta. :-) Och så duktiga va dom allihop.

Älskade Nattis i sin dans outfit och älskade lilla Evelina i sin tjusiga solhatt som hon får så mkt fina kommentarer  :-)


Ja det va min dag i runda slängar. Nu ska jag chilla med min hund (som är döende.) :-)

1 kommentar:

  1. Helo, söt kuse du hittat.
    Tänkte om du ville veta, Visa vart borttagen för 2 veckor sedan :(

    SvaraRadera