lördag 23 juli 2011

Mamma mia!!!!

Vilket jävla oväder vi haft nu 2 nätter i rad. Inatt va jag vaken hela ovädret... Låg o hoppa som ett litet pop corn i sängen av rädsla! Usch... Aldrig varit sååå jävla rädd för åskan och blixten men dom här 2 ovädren går inte att jämn föra med så många andra! Damn!
Jävlar vad blixtarna lyser upp, det känns som dom va runt och över vårat hus hela tiden! Mamma mia! Rikard, barn och djur sov gott som natten innan. (Okej, då vart Mimmi och jag livrädda för man kunde tro att någon smällde en atombomb utanför vårat fönster. Sovrumsfönstret bara skallra precis efter blixten, jävlar vad rädd jag och hundkräket vart!! Inatt va jag uppe och tittade i fönstren stod och skaka mitt i vardagsrummet när hela baksidan av våran trädgård lystes upp. Ja jävlar... Sååå otäckt, men väldigt fascinerande!!



Okej, nu till grejen som hände, eller rättare sagt skedde igår.
För några dagar sedan va jag och provred en äldre D-ponny ute mot vikbolandet.. Han va lugn och fin vid hantering. Mycket social och trevlig. Barnkär. Stått på ridskola i yngre dagar. Jag provred och han kändes fin och bra. Jag pratade med ägarna som jag tyckte väldigt mycket om direkt..
Det bestämdes redan på kvällen, efter att jag kommit hem, att Chippen skulle komma och bo hos "oss". Så nu är han "våran" häst i 1 år, jag hoppas att det blir så att han blir våran häst även på pappret i framtiden, men det får tiden avvisa. Det beror ju på om han passar oss så bra som jag önskar och hoppas...
Efter ca 20 minuter igår fick vi på honom på transporten, och då hade han inte varit lastad på ca 2 år. Han tog det så lugnt och fint så redan starten kändes kanon!
Väl i stallet där han ska bo va han cool lugn och verkade känna sig som hemma redan direkt.
Håll tummarna för mig nu, love det!!

Här är han våran lilla Chip "Chippen". Fux med bläs... Jag hoppas kunna ta mer bilder idag när vi ska och titta till honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar