söndag 17 juli 2011

familjemys.

För första gången på länge (känns det som) är familjen samlad här hemma. Vi har tittat på barnfilmer och käkat mat i soffan, nu ligger barnen och målar på golvet. Ingen är intresserad av att sova, än. Men snart så... Imorn är det allvar igen. Jobba igen och flickorna ska till dagis. Jösses, hur ska det gå? :-)
Igår vart det en sväng till loppisen i stan.. Flickorna köpte barbie hästar och Nattis köpte även en käpphäst. Hästar för heeeeela slanten, för alla i hela familjen utom R. Ha ha :-)

Jag va iväg igår och provade en ny medryttar häst. Jätte trevlig häst, snäll och lugn. Ägaren va jätte trevlig hon också. På vägen dit kände jag att "nej, vad sysslar jag med?" Slog bort tanken och ville ge hästen en chans iaf... Sagt och gjort. Jag satt med gråten i halsen och ville bara av när jag red. Stackars häst... Det va ju inte något fel på den. Hon va jätte mysig. Det är mig det är fel på... jag åkte hemåt. Ringde upp en tjej, spontant sådär för hon hade kontaktat mig tidigare under veckan. Det gällde en Islandshäst... En valack på 14 år. Ganska långt från oss. Men jag åkte iaf.. Ville känna på vägen och jag ville träffa hästen.
Det slutade med att vi for fram över ängarna i full galopp med den långa manen fladdrande i vinden, vi töltade långa grusvägar fram och bara snackade häst, hem och liv. Underbart!
Hon och hennes man skulle prata lite om vad dom sökte osv.. jag ska suga lite på karamellen jag också. Hur länge kommer jag orka åka den vägen? Ja vi får se vad som händer. Ni blir underrättade så fort jag vet mer, såklart! :-)

Inatt sov Nattis hos farmor och farfar. Hon och farmor kom hem ganska tidigt, men sen sluta det med att båda barnen följde med farmor hem igen och jag tog hunden och åkte hem till mamma och pappa i stan, lånade tvättstugan och tvätta massor av lakan. :-)

Nu ska barnen snart läggas, och jag o R ska unna oss lite vuxentid. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar