måndag 11 juli 2011

Godmorgon!

Klockan är faktiskt morgon, enligt mig!


Igår åkte jag iväg till stallet en sväng. Med hästen gick det bra... ena sekunden ville han inte gå fram alls och den andra sekunden tog han några steg i betydligt snabbare takt.
En vänlig häst, vet nog inte hur står han är tror jag inte... Han har ju körts innan, alltså är det ett 4årigt varmblod på sisådär 164cm. Men han är aldrig startad... Därimot blir han väldigt känslig och rädd när han varit igång en stund. Alltså i början av kör/rid passet så är han lugn som en filbunke och sen blir han liksom räddare och räddare ju mer han vaknar till liv... Vi får se. Min tanke va ju att hitta en häst som flickorna kan följa med till och kanske sitta något varv på. Dom tycker ju att de är så himla roligt! Jag ska testa hästen några ggr till så får vi se hur det går. Han kanske inte alls passar som ridhäst...(han kanske inte passar mig helt enkelt, eller jag honom) Ha ha, possitiv jag låter. Men jag vågar inte hoppas för mycket längre. :-/


Idag blir en ganska lugn dag... Jag ska baka kola kakor för det hann (orkade) jag inte igår. Vi kanske drar iväg på något äventyr, man vet aldrig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar