lördag 23 juli 2011

En dag i stallet.

Idag hade vi förmiddagen hemma. Jag plockade (som alltid) det finns liksom ALLTID något att göra. Jag passade på att tvätta lite.. Sen drog vi till stallet, min mamma som egentligen skulle tvätta idag strunta i det och hängde med oss ist, hon hade ju inte träffat Chip.
Hästarna va inne när vi kom, det va ju varmt och mycket blinningar!!
Chip stod och tittade på oss när vi kom in i stallet det vart ett himla liv på hingstarna också. Som alltid :-) Dom är så jävla gapiga och pratsjuka när man kommer... Fast det finns inget ont i dom, dom blir bara överförtjusta när det kommer någon. :-)
Chippens granne, Magic, en hingst på 2 år är den han fattat mest tycke för.. Dom pillar lite med varann genom gallret och pratar lite gulligt. :-)
Annars går Chippen med 4st ston, han är en gentleman medans dom är riktiga bitchar. Han håller sig ca 20m från dom, det är lugnast så.

Vi borstade och myste med honom och OJ vilken häst! Man kan tro att han bott i det här stallet hela sitt liv. Han är lugn som en filbunke och bara myser... Nathalie vart överlycklig, vilken fin häst sa hon flera ggr. Så nu är det Chip och Queen som är hennes favoriter.
Jag bestämde mig ganska snart för att prova en tur idag.. Jag fixade till Chip och sen red vi iväg. (han funkar bäst med sällskap, sa ägaren) Värt att testa tänkte jag, antingen kommer vi hem tillsammans eller så kommer vi hem en och en.
2 ggr testa han mig, han tyckte lite bråte (och en stor sten) va lite otäckt och ville vända och gå hem samma håll han kom. Men jag sa bara bestämt att Nu går vi.. Och han gick som ingenting. Vi kom hem hela och rena båda två, och sen myste vi lite till. Tror det här blir riktigt bra, jag tror verkligen det!
Han kan till och med pussas på komando, haha :-)
Vilken charmör!! ;-)

Nu ska jag mysa med mina karl!
Hoppas ni haft en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar