torsdag 28 juli 2011

Chip.

Idag efter jobbet åkte jag till Chippen. Han vart jätte glad att se mig och pratade till och med när jag kom in i stallet :-)
Han är verkligen hur goo som helst... Men när jag stod och pratade idag utanför hans box ja då vart han sur och typ naffsa efter min arm, sen när jag brydde mig om honom ja då va det lugnt. Men sen när jag prata igen så vart han lite sur... ha ha :-) Tokig häst!
Vi tog oss en sväng i skogen idag och tittade efter lite nya vägar, vi hittade en men den kan man bara rida då det är barmark och inte regnat  precis, vägen är över ett kalhygge och man måste klättra uppför en braaaant backe, men annars en skaplig sväng.
Bestämde idag att han kommer få skor i fram inom den närmsta tiden... Han ömmar lite när han trampar på vassa/stora stenar och det tycker jag är onödigt då han, tydligen, ska gå mycket bättre med skor.  Jag börjar med att sko fram så får vi se sen om jag sätter på skor i bak med.
Ena damen i hagen brunstar nu... Ha ha. Hon går med Chip ist för med dom andra flickorna. Hon lyfter på svansen och ser söt ut. Det hjälper föga.. Chip bara äter gräs och undrar hur det står till i planeten på donnan egentligen. Han är utan kulor OCH alldeles för gammal för sånt där! :-)

Skulle ta kort på honom idag. Försöka... Lätt med mobilen liksom och helst när man ska försöka ta kort på en häst som helst skulle sitta i knät o mysa :-)
Till sist gjorde han ett sista tappert försök att slippa stå modell, han började pussas. Ha ha, straxt efter den här bilden fick jag tre pussar på rad, rakt på munnen. Otroligt charmig häst :-)

Nu chillar jag i soffan i vanlig ordning...
Ska ta mig ett bad alldels snart. På vägen hem, kom det en älg ko med 2 kalvar över vägen. Jag ser inte sådär jätte bra så på håll sa jag till mig själv " faaan vilken stor kossa!!"  Ha ha, nu fnissar jag lite och skakar på huvudet. Skapligt dålig syn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar