söndag 10 juli 2011

det blir aldrig som man tänkt sig.... eller hur?

Jaha då vart det inte som vi tänkt oss idag. Klockan 13 skulle vi ha varit inne i stan på lek och fika hos bästa svägerskan. Så vart det inte...
i fredagskväll hade Nathalie feber, igår va hon bara allmänt tråkig med att äta och hade ont i halsen men feberfri. Imorse kom hon in till mig, skaka som ett litet löv och ville ha något att dricka och gnällde över ont i magen. Ingen feber... Nu är hon pigg och alert som en nötkärna. Äter ikapp allt som hon missa igår och bråkar med sin lilla syster.
Tråkigt att vi blåste av träffen idag, men bättre att det det säkra före det osäkra. Tänk liksom om Nattis börjat spy när vi va och lekte och smittat ner hela familjen Alexis/Holm. Det hade inte varit roligt alls!! :-/

I brist på annat idag har jag städat 2 av våra vagnar (barnens vagnar), putsat och gjort fint och slängt ut dom på blocket. Passade även på att slänga ut den kanon fina kaninburen som stått i garaget ett helt år, ny. Sååå jävla lat man är!
Jag har även tagit tag i kistan nathalie har i sitt rum, den vi förvarar pärlplattor,pussel m.m. i. Den är numera vit och fin. Vilken skillnad, ni ska få se kort :-)

Igår va jag inne på loppisen i himpa, fyyyy satan så mycket folk!!! Jag fyndade en hel del till töserna. Det har varit ett himla tjöt om barbies och ist för att köpa nya, dyra innan jag ens vet om dom tycker att det är roligt, så köpte jag bättre begagnade där inne. :-) Det vart även en barbiehäst, sminkbord med tillhörande stol, badkar och sist men inte minst Ken. ;-)
Dom satt säkert i 2-3 timmar igår och bara lekte med sina barbie, roligt! Kanske blir det en barbie till Nattis när hon fyller år. Det är ju inte sådär våldsamt långt kvar! :-)

Jag bakar idag också... Det är ett helvete det här med att baka. Smakar alltid gott när man är borta och det bjuds på hembakat. Så idag gör jag Nougat kyssar, kola kakor och ev chokladkakor.
Önska mig lycka till, det kan och lär behövas!!

Innan "topping" och innan dom varit ugnen.

1 kommentar:

  1. Hi hi...då fick du lite annat gjort då =) Och jag med, har pulat i trädgården och bakat.
    Tråkigt att inte träffas förstås, men veckan är ju lång.

    Kakorna ser i alla fall goda ut, och dina kolakakor vet jag ju är goda!!!

    Puss

    SvaraRadera