måndag 11 juli 2011

4 åringar...

Evelina åker ner till mormor och morfar imorn. Vi åker ner på onsdag. Imorn träffar vi en gammal kompis till mig. Trevligt. :-)

Vädret ska ju bli bra och då brukar ju humöret vara på topp.

Just det, det gäller inte hästen det här nu. Har ju en dotter här hemma som snart blir 4år. Igår va hon en ängel, det va bara jag, hon och hennes syster hela dagen igår. Inget bråk, inget skrik bara en helt underbar liten tjej. (två små underbara tjejer, såklart) Dom skötte sig själva hela dagen, kollade bara av läget så jag fortfarande va hemma, och jag störde dom inte i onödan.
Idag va samma sak, mammas lilla ängel. Glad som en lärka i stallet och på vägen hem. När vi kom hem kom farmor.... Min lilla ängel förvandlas till en trottsig 4 åring med ingen som helst respekt varken för farmor eller mamma. (okej lite mer för mamma än för farmor). Hon tjurar, ger sin syster och farmor blickar som kan döda. Precis innan farmor skulle gå släppte det, då vart hon sitt vanliga jag och lekte med sin syster. Sen va hon min lilla ängel resten av kvällen. Kollar av så jag är hemma och vad jag gör, annars leker hon rättvist och snällt med sin lilla syster.
Är det såhär i den här åldern?? SNÄLLA ge mig svar, annars är det snart besöksförbud hemma hos oss.. Orkar inte att hon blir som ungen i Omen. (skäääämt)

Älskar henne så mycket att bara hälften vore nog :-)



 Mm, ser ni líkheterna i deras blickar???

2 kommentarer:

  1. Eehhmm....JEPP.
    Tyvärr, men det har varit/är precis likadant för oss. Och det kan räcka för Johns del att det är pappa som kommer hem. Då rubbas ordningen och det blir bara TROTS...
    Men det börjar bli bättre, med det mesta. Han lyssnar mer och förstår mer, men tro mig när jag säger att det senaste halvåret/året varit lite lätt kaotiskt.

    Puss

    SvaraRadera
  2. Pappas lilla hjärta :)

    SvaraRadera