onsdag 21 december 2011

I skolan.

Sista dagen i skolbänken... Imorn är de städning av verkstaden som gäller.
Idag blir de lunch på stan, hela klassen (nästintill) och lärarna ska åka iväg och käka buffé. Riktigt trevligt:-) gott också förhoppningsvis!

Har suttit och funderat på utbildningar och jobb. Jag är absolut inte en sådan person som vill ha ett "enkelt" jobb som att stå i en butik hela dagarna inte heller behöver mitt jobb vara typiskt "tjej jobb". Jag är självklart en trevlig tjej, skulle säkert passa i en butik och serva folk om dagarna, bemöta kunder osv för jag är hemskt social. Har blivit iaf dom sista åren. Det är bara de att jag känner inte att det är de enda slags jobbet jag kan tänka mig... Inte heller sitta på ett kontor hela dagarna. Jag tycker att de är roligt att få ta i lite... De gör mig inget att bli lite skitig heller för den delen. Jag gillar även stilen på typ verkstäder m.m att man kan vara lite spydig, munhuggas lite o sådär. Det har jag absolut inga problem med utan tycker bara att de är roligt:-)
Med de här inlägget försöker jag inte klanka ner på någon, eller något visst yrke. Jag vet att jobb är stressande, slitiga och hårda på sitt sätt. Och allting handlar ju om vad man som människa trivs inom för yrke och vad man vill/kan tänka sig att jobba med/som.
Hur är ni som person?
Är ni helt inställda på ett typ av jobb och utanför dom gränserna vill ni inte sätta er fot? Eller skulle ni vara beredda att ta klivet ut, skola om er och testa något helt nytt, som ni aldrig ens haft en tanke på?

Själv tror jag att OM man vågar testa nya saker öppnas en helt ny värld inom arbetslivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar