måndag 12 december 2011

Fix och trix.

Idag har det varit skola, igen. Som alltid på måndagar.. Jag har pluggat Ritningsläsning Snitt och Toleranser. Det ÄR roligt men det är så JÄVLA SVÅRT!! Jag förstår inte dom som kan påstå att det inte är så svårt... Dom måste ha sysslat med sånt här i ett tidigare liv. Det bara måste vara så... För hos mig blir det som korvstoppning. Eller som hos en Ketchupflaska som det är JÄVLIGT lite ketchup kvar i..... Först fattar jag ingenting, sen lossnar det lite mer och... ptja, längre än så kommer vi inte med detta fall :-)

Det är fruktansvärt mycket skrivande om skolan just nu men som ni säkert förstår är det de mitt liv kretsar kring nu, som mest. Prov hit och dit och lära sig det ena efter det andra. Jag som plugga så dåligt i skolan förr vet ju knappt hur man lär in nya saker men sakta men säkert lär jag mig jag också.

Har fixat med R's födelsedagspresent idag. Nu är det klar och väntar på den stora dagen. Jag vet att det är en hel evighet kvar 7/3, men ibland kan det vara skönt att vara ute i god tid :-)

Julen närmar sig med storm steg och jag längtar som bara den! Åh så mysigt det ska bli :-) Vi firar här hemma med mina päron och R's päron, hans bror med flickvän och barn. Det ska bli sååå myyyysigt!
Börjar ni få några jul feelings? Snön saknas ju mkt, helt klart! Men fatta hur kort den här vintern kommer kännas?! Det är ju knappt kallt ute....

Just de, fick reda på en sak av mamma och pappa igår. Som gjorde mig SÅ JÄVLA (mycket svärord idag) avundsjuk!! Dom har beställt resa till Sri Lanka. Hur nice är inte det??? Jag avundas dom något jävulskt.. jag vill också åka till något udda ställe. :-)
MEN dom är ju världens bästa föräldrar så såklart är dom värda det... Bara att jag skulle vilja följa med. :-)Bara i bagaget kanske ;-)

Nu är det dax att fixa med kvällens middag, pannkakor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar