onsdag 21 december 2011

21/12-2011

Tänkte köra en kvälls update. :-)

Barnen har vi lagt, väntar på att den stora ska somna. Den kan bli någon vända till toan, en sväng in för att kolla läget vad vi gör och ge oss yttligare en puss osv.. Sötnos :-) Inte jätte kul varje kväll, men hon tar det lite som en vana. OM hon inte skulle komma upp några extra gånger blir man förvånad.


Jag har varit i stallet. Ljuvligt!! Ganska så kallt idag men mysigt såklart eftersom det ligger endel snö på marken... Min tanke va att kanske kunna rida över stora vägen då det endå va ganska ljust när jag kom till stallet (tack mamma för att du tog flickorna) men dimman la sig väldigt fort så att rida över vägen, som är ganska tungt trafikerad, va inte att tänka på. Istället vart det en tur på grusvägen fram och tillbaka.. Guuuu så mysigt det är! Jag är jätte glad att jag och Björk fördes samman. Hon är en super trevlig häst som gör precis det man ber henne om. Idag hitta vi en extra växel i galoppen och det va roligt :-) Tyckte Björk med! Björk är, om jag inte minns helt fel, 17år. Alldeles underbar och jätte snäll! Trygg och samarbetsvillig. Jag tänker hålla fast vid den här lilla damen tills det är dax för mig att hitta mina egna Isis. Det kan ju dröja ett par år, så jag håller tummarna att jag får fortsätta med Björk under hela den tiden :-) Svårt att låta sig själv fästa sig vid hästen... Med tanke på allt.

Underbart söta lilla häst. Kan inte förstå hur galet förälskad jag blivit i denna ras!!
Efter ridturen vart det att fixa vatten hos alla kusar och fodra. Jag tycker att det är lika mysigt varje gång! Hästarna pratar så varmt och vänligt med en när man kommer :-)
Dom har ett isis föl, kallas Gullan :-) Hon har varit väldigt blyg varje gång men idag va det nästa så hon skulle vara i mitt knä när jag fyllde på vatten. Ha ha :-)
Här är en bild på en av dom gamla herrarna som väntar på mat medans jag styr i stallet.... Det är jätte mysigt att ena utgången går ut till direkt till hagen. Sånt stall vill jag också ha en dag ;-)


Nu ska jag löpa runt blacka med jycken. Sen blir det ett VARMT bad och kanske en rulle :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar