onsdag 14 december 2011

14/12.

Jag sitter i soffan och tittar på det sista Bonde avsnittet - Bröllopet!
Oj vad jag drömmer mig bort.. Jag skulle också vilja gifta mig, precis sådär! Kolla kyrka, prova mat och vin, leta klänning, välja blommar, fixa och styra. Jag vet ju vad jag skulle vilja ha för typ av klänning och vart jag vill gifta mig. Ja vi får se. Min sambo är inte lika överförtjust vid tanken att gifta sig... han gillar inte sånt där... larv. ;-P

Idag har det varit skola, såklart. Jag har gjort ett delprov till som har med ritningsläsningen att göra och det klarade jag bra.. Imorn blir det yttligare ett prov om gängor och nästa vecka blir det de stora slutprovet. Håll tummarna för mig då!


Jag har även hunnit åka till stallet idag. Utan barn och bara egentid. Underbart somliga dagar :-) Tusen tack mamma och svärmor! Vi tog oss en träningstimme (nästan en timme) i paddocken idag. Värmde upp först med volter och "serpentiner" från och till spåret... Syftet va att få en ordentligt uppvärmd häst som va lösgjord och formbar vilket funkade bra. Björk tuggade fint på bettet och kom ner i fin form efter mycket arbete från min sida. Pjuuuh... Det är som ett träningspass! Men skam den som ger sig. OCH det är svårt att hitta knapparna på nya hästar, men nu så :-)
Sen övade jag halvhalter på kortsidorna, fatta galopp i hörnen- galoppera långsidan (kort galopp med mkt power) halvhalt i hörn och halt på mitten av kortsidan. Osv... Först flängde vi (jag) mest runt... Sen kom jag ner i sadeln ordentligt och allting flöt på mycket bra. Då testa vi tempoväxlingar tölt till trav, trav till galopp, galopp till trav, till tölt till galopp igen och ner till trav, tölt, skritt och halt. Mycket roligt och nyttigt. :-) Det är bra att veta vart start och stopp sitter :-) Och vi vart nog ganska trötta båda två...
 
 
Snart ska jag plugga lite till och sen är det dax för sängen.
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar