måndag 19 december 2011

Äntligen en gnutta snö.

Kul att det varit hyfsat kallt idag så den ynka snö vi fått legat kvar... Själv hoppas jag på mer snö i natt, vore mysigt!

Har blivit hemskt förkyld.. Näsan känns som den rinner och jag harklar mig endel. Inte fullt så roligt som snö, vilket ni säkert förstår. MEN jag känner mig ju inte sjuk sjuk, eftersom jag inte fått någon feber.. Bara sådär allmänt krasslig så man har rätt att klaga. ;-P

Här ska snart lagas mat... Köttbullar och spaghetti, en riktig barnfavorit. Jag gillar det också så jag ska väl inte gnälla.

Imorn är de det stora slutprovet som gäller. Ni glömmer inte att hålla tummarna för mig då va? :-)

Ikväll ska jag och min kära iväg på utvecklingssamtal. Idag gäller det Evelina.. Ska bli spännande men inte kan det finnas något negativt att säga om den lilla tjejen. Mammas lilla plåster <3

Förra veckan va vi också på utvecklingssamtal. Då gällde det Nathalie.. Bara bra om den bruden med såklart! Vilken pingla hon är och OJ vad jag vart stolt!! Ända in i hjärteroten <3 "Hon är omtyckt av alla, stora som små. Snäll, artig och hjälpsam. Anpassningsbar och funkar lika bra med dom äldsta barnen som dom minsta. Hon har en himla energi och inlevelse i allt hon tar sig för, och dom är så glada att ha henne där" kan man bli annat än väldigt stolt?

Såhär tyckte Nathalie om Egypten.. och såklart även sitt dagis! :-)

Och jag va tvungen att ösa lite beröm över alla pedagoger nere på Sörgården också, för dom är SÅ fruktansvärt bra allihop! Man märker att barnen trivs och tycker om att komma till dagis. Att dom pratar om sina "fröknar" på ett vis som "Jag älskar den" eller " den fröken är så snäll och gullig" ja, då förstår man hur mycket barnen trivs och hur mycket pedagogerna gör för barnen. Så mycket roligt hittar dom på också! Dom tar sig verkligen tid för barnen, har projektarbeten och hjälper barnen att utvecklas SÅ himla mycket! Vi gillar vårat "dagis" skarpt och tänker aldrig byta!

Nu ska jag börja med lite käk :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar