torsdag 12 januari 2012

Morn morn!

Godmorgon!
Jag sitter i skolan och ska nu ta tag i lite uträkningar som n, f, Vc, Vf med mera... Kul:-)
I tisdags kväll mötte jag upp en kompis i stan, vi snacka massa skit i och käka kvällsmiddag på Paus. Fin fint med deras sallad!!!:-) kvart i 7 bänka vi oss i våra säten i bio salongen och tittade på New year's eve. Det va en värmande film, rolig och lite sorglig samtidigt som den va väldigt fin och vacker!
En mycket trevlig kväll och när jag kom hem vid 21 sov barnen så gott, jag tvättade av mig sminket och la mig i sängen. Innan klockan slagit 22 hade jag somnat, säkert mitt i en mening när jag prata med Rikard!:-)
Jag vet inte vad de är med mig och tisdagar men vi funkar inte riktigt ihop.:-/

Igår va de onsdag och i skolan gick de super! När jag kom hem slängde jag ihop lite käk till kvällen och sen åkte jag till stallet... Mamma va snäll o passa barnen tills R kom hem. Jag red 45 minuter igår utan sadel, i paddocken. JÄVLAR så jobbigt för benen! Och rumpan;-) böja, ställa, skänkelvikningar, halter. Det tog inte lång tid fören Björk tuggade på bettet och sökte sig neråt i en fin form.. Kul!!:-) sen att de inte riktigt klickat i trav och galopp är en annan sak, men de kommer nog... Hästen är så himla mjuk och fin och lyssnar på varenda liten hjälp.. Ibland lyssnar hon lite för mycket kan man tro, men jag gissar att de är jag som blir för ivrig och vill "visa" för mycket. Då är de bara att börja om från början.
Det är sååå roligt med ridningen så ni anar inte:-)
Efter fodring osv åkte jag hemåt och käka middag. Efter de vart de ca 45 minuter Zumba. Jäkligt bra med träning igår alltså:-)

Nu måste jag göra det jag ska!!

2 kommentarer:

  1. Låter som du hade en riktigt mysig kväll med din kompis, kul!! Det är du värd =).

    Roligt också att det går bra med träning och så, går det lika bra med dieten? Lite viktminskningsuppdatering vore på sin plats tycker jag!

    Puss

    SvaraRadera
  2. Om dom hade vart hemma kunde jag ju ta med henne, men då kommer jag själv :)

    SvaraRadera