söndag 1 januari 2012

En promenad i snön?

Visst är det mysigt med snön? Frågan är bara hur länge vi får ha den... Den kunde ha kommit för sisådär 10 dagar sedan ist?? Hur som helst är ju jag en av dom som verkligen saknat snön MASSOR! Det kommer bli en promenad med flickorna ute i snön idag.

Igår vad det nyårsafton och jag hoppas ni hade en minst lika trevlig och mysig nyårsafton som vi hade!
Vi umgicks som sagt med mina föräldrar och R's föräldrar, R's bror med flickvän Lisa och deras lilla Alexander.
Vi åt massa gott, tacos till middag för att det skulle vara något som passa alla. Jag hade gjort dessert Vit chokladmousse med jordgubbar och senare framåt 22 hade vi ostbricka, olika frukter osv... Självklart en hel del godis, chips osv också.  Hade lyckan att hitta 6st cider ute i förrådet, ha ha :-)
Vinet delade jag med Lisa och Dennis, och cidern finns endel kvar så som ni förstår vart det en lugn kväll på den fronten. Vi hade några få raketer som vi smällde av vid tolvslaget och flickorna va med ut.
Även Mimmi.
Mimmi ville in ganska omgående då allt smällande och ljusskenen från raketerna vart lite för mycket för henne. Inne va hon med farmor (som inte heller gillar raketer) och efter en stund ville även Nathalie gå in för att göra dom sällskap.
Evelina stanna strongt kvar hos oss som va ute. Hon satt på pappas axlar och hade fullt upp med att kolla på alla raketer.
Jag förstår inte att barnen orkar vara vakna så länge... Men lyckan va obeskrivlig när jag tidigare under dagen berättat att man minnsan fick vara vaken huur länge man ville. Nathalies ögon vart stora som tefat varpå hon höll upp sina händer och utbrast "Mamma!! Ser du hur MÅNGA fingrar det här??? SÅÅ länge ska jag vara vaken!!!" Ha ha , sötnöt :-)
Men när klockan närma sig 00.30 låg dom trötta i sina sängar och somna omedelbums! <3
Evelina tog sovmorgon till 10.30 medans jag och Nattis va uppe vid 8.30 och tog ett bad. Mys!


Nu ska jag bara mysa vidare här hemma... Tjejorna och R ligger och tittar på Svamp Bob fyrkant filmen i soffan och innan dess såg vi Emil i Lönneberga och käkade.

God fortsättning till er alla!!! 

Här kommer lite bilder från dom senaste dagarna:
Vi har varit ute på promenad.

Plockat pinnar och njutit av solen.
 Skojjat..

Och bara haft det jätte mysigt...

Myst inne i värmen med skönaste sockorna.
 I sällskap med sötaste kissen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar