måndag 2 januari 2012

Åter till allvaret.

Ja då va det åter igen dax att inta lektionssalarna. Eller verkstaden som denna dagen bjöd på... Vi (jag,Lisa och Sarah) började med våra tärningar idag. Nervositeten kom nästan omedelbart när jag fått veta att vi skulle börja ute i verksta'n. F*n.. hur va det nu igen? Fräsen ja... Varvtal, matning. Vilket material vi skulle använda oss av och vilka nuffror som gällde för allt de olika. Pjuh... När  vi kom ut i verkstaden, satt upp skruvstädet med hjälp av mätklockan så hade nerverna funnit sina rätta platser. Allting flöt på bra och helt plötsligt va man i full gång... Känner mig mer självsäker nu än första gångerna i fräsen, vilket känns toppen! Det är ju så det ska vara :-)


Nu är jag helt slut, känns det som. Trött också... men så är det vissa kvällar och så kommer det nog fortsätta vara...

1 kommentar:

  1. Skönt när vardagen är igång igen ;-)
    Säg till om du vill ha sällskap ut i skogen nån onsdag!!! Visserligen kan jag inte rida förrän framåt kvällen när Erik kommit hem...
    Så tänkte jag passa på att ragga röster till min lillpöjk som är med i "Vi föäldrar tävling"
    http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Vi-Foraldrars-Omslagstavling/Photo-competition-candidate-template-2005
    Han har nummer 2005... Tack massor ;-)
    Ha det gott, så hoppas jag att vi höres nå´n onsdag :-)

    SvaraRadera