tisdag 3 januari 2012

3/1

Idag är jag inte riktigt som jag ska... Jag försöker få in ett nytt levnadssätt i mitt liv och det resulterar i lite yrsel, en hel del trötthet och ganska stor risk för irritation. Tyvärr... Men det är en fas man går igen som så småningom går över och då är jag helt säker på att det va värt besväret.
Jag har också en sjuhelvetes träningsvärk idag då jag körde ett pass här hemma idag. Trodde inte att de va så länge sen jag gjorde något nyttig och att det skulle kännas så pass idag... Men ack så fel jag hade! Nu är det vila i 2 dagar, sen träning torsdag och ridning fredag, vila lördag och söndag. Känner mig peppad som fan!

Idag har jag varit till IKEA med pappa, fixat födelesedagspresent till Evelina, hon kommer få en Trofast förvaring av oss och av mamma och pappa en väggförvaring i  samma serie! Jag är jätte glad för dom presenterna för kanske finns chansen att rummet blir lite mer strukturerart och att flickebarnet kan hitta sina leksaker. Hoppas!

Idag har det varit sådär i skolan.. Först gick det bra. Super bra.. På slutet flöt det också på bra men där i mitten gick det käpp rätt åt helvete. Jag hade spänt fast det som skulle bli min tärning i fräsen.. Ställt in i Z och Y.. Började köra Radie 4 och sen lät det märkligt.. Biten hade följ med verktyget och ställt sig på snedden.. SCHNYGGT! Ett stort jack vid ena hörnet.. Kunde inte ordna skiten så det va bara att börja om från början. Kul... Hade 3 sidor kvar av 12. Ja ni förstår ju själva... Kroppen som är helt paj på alla möjliga sätt och att det blir fel så nära slutet av ett moment. Jag tog adrenalinet och gick ut och kapa mig en ny bit... Vet inte hur många ggr min lärare sen kom att fråga hur det va med mig och klappa mig på axeln. Ha ha :-)

Arbete i maskinen.

Tärning på G :-)
Nr2.

2 kommentarer:

  1. men du inte visste jag att du plugga har du börjat nu ?

    SvaraRadera
  2. Tack för i dag vännen!!
    Väldigt trevligt och god fika =)

    Angående bloggen så är det blandad brist på motivation och sen bristen på kommentarer...
    Jag kommer nog igång snart igen, jag tycker ju att det är roligt egentligen...

    Puss & Kram

    SvaraRadera