söndag 19 juni 2011

Regn OCH söndag!

Jaa för er som missat det tycker jag att söndagar är en helt hopplös dag. Allt som oftast tråkig och inget roligt att göra. Idag regnade det tilloch med... pricken över i'et liksom.
Nåja...
Klockan tolv kom bröderna Alexis/Holm hit. Vi skulle vara barnvakt en stund medan Jimpa och Cattis skulle biiiiiiip. (nej inte det biiiiiip'et)
Det gick inget vidare för dom... Ahaha. Låter helt sjukt det här ju. :-)

Hela skaran i sängen. :-)

Jag och Jack :-)

 Söta Jack :-)
Mimmi agerar barnvakt, mer än gärna :-)

Barnen va som små lam. Iaf dom två inlånade. Min äldsta avkomma har blivit något trottsig. Vissa dagar är hon min lilla ängel som gör precis vad mamma vill och säger. I dagarna 2 nu har hon varit lite av ett monster... Trottsar, skriker och svarar upp. Mamma morrar och fräser men det hjälper föga. Till sist idag tog jag in henne på hennes rum... Vi pratade om varför hon gör sånt som hon inte får och om varför hon bråkar. Till sist låg vi där inne och prata om livet. Det sista hon sa till mig innan hon ville leka med sin lilla syster va att "Mamma, du får aldrig nånsin dö! Jag älskar dig mest så det får du inte.... mamma". Älskade lilla barn... jag klarar inte av det där, när hon stryker undan mitt hår från ansiktet, tittar mig djupt in i ögonen och säger att jag aldrig får dö. Jag svarade henne att jag älskar henne också, minst lika mycket... och att jag alltid kommer vara hos henne. Söta, fina, underbara lilla Nathalie. OM ni bara visste hur mycket kärlek det lilla barnet bär på...


Nu har vi tittat på film. Joo, som ni förstår är vi ena riktiga filmtorskar! ;-)
Imorn ska jag till Eydis någon gång under dagen... Hoppas bara vädret är bättre imorn.
Ikväll va jag och Musan inne hos mam och pap en sväng... På deras gård sprang en fiskmåsunge som Musan SJÄLVKLART sprang fram till och nagga lite i fjäderdräkten. "Nej för fan Mimmi!!!" skrek jag. Jaaahopp, sen va det bara att springa viftande med armarna upp i skyn för pippins päron vart inte för glada på min hund! Ha ha, vilken jävla syn!:-)

1 kommentar:

  1. Ha ha....nej, vårat biiiiip gick ju inge bra. Men jag tar gärna erbjudandet du skrev i sms:et, ska bara hitta det rätta först ;-).

    Åh, lilla Nattis, jag känner igen det där såå väl. John kastas också mellan en väldig kärlek till mig och jävelskap. Kanske är det vi mammor som oftast får ta mest av trotsen?! Har ju hört att barnen är som mest jävliga mot den eller de som barnet känner sig tryggast med.
    Vi får hoppas att det går över snart och tills dess har vi ju varann =)

    P & K

    SvaraRadera