onsdag 8 juni 2011

Fullt upp.

Sitter i soffan och kopplar av lite grann. Det är första gången idag vill jag lova. Jag har jobbat som vanligt och med mig till jobbet hade jag stallkläder. När jag kom till stallet hämtade jag in Eydis i hagen och då kom även mamma med mina små flickor. Dom vart överlyckliga när dom fick spendera några timmar i stallet tillsammans med Eydis. :-)
Idag provade jag att ha Eydis i gången och gjorde iordning henne där och det gick super bra. Vilken häst, vilken stjärna :-)
Barnen klappa, pussade och myste... och Eydis mös minst lika mycket hon! Så himla underbart att se, jag blir varm i hela hjärtat :-)
Vi red på banan idag och det gick SUPER! Kände mig så nöjd när vi va klara och Eydis fick SÅ mycket beröm :-) Flickorna hade med sin lilla hjälm och fick rida några varv var. Självklart blir jag stolt över mina barn som rider, men dom sitter ju mest bara där dom sitter liksom och tjatar hål i öronen på Eydis om hur mycket dom tycker om henne, hur fin hon är, söt och hur mycket dom älskar henne, haha! Så sött :-)
Eydis lunkar bara runt och ser mest nöjd ut hela tiden.
När vi va klara kom Anna förbi på en Islandshäst som hon rider i stallet bredvid, hon hälsa och snacka en snabbis innan dom försvann iväg i tölt.
Inne i stallet fortsatte myset med Eydis. Alltså det finns inget så fint som mötet mellan djur och barn. Jag lever helt på att djur vet när det är små barn som finns i närheten och dom förstår att dom är små. Eydis tog nog inte ens ett steg i gången när flickorna va nära henne. Men, man ska ändå veta att hästar är stora djur, dom kan bli rädda och skrämda och då går det oftast väldigt fort och det kan göra väldigt ont om man är ivägen. Dock försökte jag pränta in i huvudet på flickorna att dom bara fick vara där jag va eller klappa Eydis på mulen OM hon ville, (vilket hon ville, mest hela tiden). Ja jäklar, barnen fatta galoppen idag! :-)
Jag har skrytit alldeles för mycket säkert, men hästen ÄR Underbar!! :-)




Vi är husvakt gånger 2, några släktingar är i Spanien. Jag kom dit och skulle ta in post och vattna lite blommor, smidigt liksom. Jo visst, tjenare!Någonting lät något jävulskt... En varmvattenberedare som pajjat, vatten överallt i tvättrummet och varmt som en jävla bastu!! Jag fick kuta hem med både hund och katt hack i häl. R därimot fick ge sig iväg med verktygslådan i högsta hugg! Sååå jävla typiskt!

NU ska jag kolla på tv, ta mig ett glas kall cola.
Najt najt!

1 kommentar:

  1. Nej men vad faan....så jävla typiskt!!!
    Hoppas R kunde laga det då.

    Puss

    SvaraRadera