måndag 27 juni 2011

Fullt ös, nu ligger jag i soffan medvetslös.

Den har dagen har gått i ett. Kanske inte så jävla händelserik, men jag tar den endå från början.


Imorse käka jag och mina blonda bruttor frukost i solen ute på "däcket". Pappan fick lite sovmorgon. Jag tog min NYA (japp, semesterkassan behövdes till något mer "behövligt" än semester) gräsklippare och körde av gräsmattan. Välbehövligt, om man säger så! :-)

Vi har även klippt 2 häckar och lastat kärran med ris och kvistar.
Vi har varit inne  i stan och handlat och haft svärmor, svärfar, Lisa, Dennis och Alex här på middag. (grillat, choklart)

Vilken dag, den har verkligen gått i ett.
Nu efter att vi lagt barn, plockat iordning i trädgården och lastat de sista på kärran tog jag Mimmi i cykelkorgen och drog iväg en sväng. :-)
Vi cyklade en lagom sväng såhär första gången.. Först satt Mimmi i korgen vilket hon va mer än nöjd med :-)
Sen gick vi en bit på grusvägen så hon fick vänja sig vid cykeln och sen fick hon trava bredvid medans jag cykla, sista biten hem gick vi. Hon va jätte duktig och jag blir stolt över min lilla lopphund! :-) Vi får göra det här till en vana helt enkelt, Mimmi behöver röra på sig ordentligt så hon äter bättre, och jag behöver cykla så det inte märks så mycket att jag äter ordentligt. ;-P

Mimmi, valpis :-)


Nu blir det snart en dusch och sen lite chill. Imorn vet jag inte vad vi har på tapeten. Men jag hoppas på lika bra väder som idag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar