tisdag 4 oktober 2011

Svarvning!

Idag va det skola och vi starta där vi sluta igår... Alla hann kapa sina bitar igår så idag satte vi igång med svarvning eller fräsning. Jag hade svarvning. Roligt att se sin bit ta form och roligt sen när man gjort den helt själv. Och det kommer (förhoppningsvis) vara en fungerande grej.:-)
Både igår och idag har jag testat nya recept här hemma. Sånt är kul ibland så jag passade på att ta det den här veckan... Igår vart det en wok med nudlar, grönsaker, biffkött och kyckling! Rikard sa att det va gott, men jag kände inte så mycket eftersom jag är förkyld... Behövdes ganska mycket grejer som jag inte hade hemma, det är väl lite minus..
Idag gjorde jag fisk i ugnen som man hade citronskivor på. Kokt potatis till och så gjorde man en sås med gurka,lök,vitlök,persilja,matyoghurt och salt, peppar. Gott men såsen vart ganska stark! En typ av stark zatziki, smaken va nästan den samma men med mycket mer sting... Tror den passar väldigt bra till grillat också! Hur som helst, maten idag vart omtyckt av alla i familjen. Barnen åt fisken med god aptit och sånt är alltid roligt!
Nästa gång ska jag göra en Exotisk fläskfile'gratäng. Det kan bli intressant:-)

Nu ska jag fixa ett varmt bad, tända ljus och sätta i en hår inpackning. Det är jag värd ikväll. Mimmi är ute och rastar Rikard, så man får passa på.

2 kommentarer:

  1. Ha ha...jag har sååå svårt att se dig i denna miljö. En svarv liksom =).
    Men du kommer bli den finaste lilla cnc-tekniker som finns =).

    Kul med nya recept. Ni har inte funderat på Linas matkasse eller något liknande?

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Jag funderar på att testa Linas matkasse nångång, vore kul. Men den där fisken och såsen lät smaskig Carro =)

    SvaraRadera