fredag 28 oktober 2011

Härliga helg!

Helgen smyger sig på och det känns bara sådär mysigt och skönt som det kan göra ibland. Jag känner mig lite seg, men humöret är bra och det är ju tur för dom krakarna som bor med mig. :-)

Helgen kommer bjuda på en visit till stallet imorn, vare sig vädret är bra eller inte. Jag har nämligen lovat flickorna det... Imorn ska vi självklart köpa lite lördagsgodis. Och på söndag ska vi röja här hemma...
Vi hade en rörmokare här tidigare under veckan och ni är det så pass att vi kan riva ut alla pinaler inne i gamla badrummet och sen kan projekt STOOOOOR garderob börja :-)
Ska bli så skönt för idag har vi ingen större ordning alls. I klädkammaren är sakerna bara intryckta och inslängda. Det finns ingen organisation i något hörn. Totalt omöjligt att hitta något där, typ.
Våra garderober, där vi har våra kläder är så jävla små och delas med sängkläder, dukar, gardiner m.m. Så det ska bli jävligt skönt när det är klart...

Jag har fått nippran på vita änglar, sånna som ser ut att vara lite äldre... Dom passar så fint till den lantliga, romantiska och vita stilen jag börjat arbeta på här hemma. Har gillat stilen länge men aldrig börjat arbeta för att få till den... Men nu så.. :-)


Jag har även skaffat mig två söta krokar som ska sättas upp över diskbänken. På den ena ska det hänga en gammal rostig sax... På den andra vet jag inte. Kommer bli fint som snus :-)


Nu ska vi snart äta lite fredagskäk. Sen blir det fredagsmys en liten stund innan flickorna ska sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar