onsdag 19 oktober 2011

Skoldag.

Jag börjar vänja mig vid frillan... Igår när det va färdig klippt och Åsa tog fram spegeln höll jag för ögonen. Jag ville inte se hur kort det va i nacken. Men jag tittade till slut, det vart ju inte så tokigt :-)
Får faktiskt inse att kortare frisyrer är mer min grej...
Evelina är ju för rolig... Det första hon sa när jag kom hem igår va "Ditt hår inte fint mamma. Ditt hår inte FINT mamma!!"
Ockej, tack så mycket!
När hon fick känna lite vart det fint.. Håret. Sa hon...
Sen när vi fixade vällingen i köket precis innan hon skulle sova tog händerna på var sida om mitt ansikte, ögonen fylldes med tårar och läppen började darra och hon sen sa hon "Mamma, du långt hår! Du ska ha långt hår mamma!!" Sen grät hon en skvätt... Lilla snuttan!!
Idag har hon vant sig och berättade till och med för fröken att mamma va fin i håret och ny. Ha ha, gullunge!
Nathalie, ja hon tyckte att jag va jätte vacker och utbrast i ett "Ååh, så snyggt mamma. Kom får jag titta och känna". Älskade, älskade ungar!!<3

Annars har det varit skola idag, jag har suttit i lektionssalen mest hela dagen och pluggat ritningslära. Roligt tycker jag, man får verkligen tänka eftersom man ska få med alla skymda kanter och konturer, veta om det ska vara heldragen linje eller streckad osv, lägg även till att det ska ritas i skala 1:1 också så det är ju på millimetern .. Men kul är det!


Idag hade jag lovat flickorna pannkakor. Fuskade lite och tog plättar och det vart ju lika uppskattat det. Bara att det tar ju mer än en halv dag att tillaga alla jävla plättar ;-P

Nu sover flickorna och jag ska ta ett bad. Sen är det Bonde söker fru, ser ni det??


Tänkte slänga in vårat betygsystem som vi har i skolan, får ni en blick i hur det funkar. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar