söndag 9 oktober 2011

Kyligt värre!

Vart tog värmen vägen hörrni??? Idag är det verkligen kyligt ute! Burr!! Jag känner mig trött och seg idag, som vanligt på söndagar... halvfart går jag på. Kläderna passar inte, varken ihop eller på mig. Sminket fattas, håret är äckligt och jag är skabbig. Usch för dessa dagar! Man borde bara få dra täcket över huvudet och inte behöva kliva upp fören imorn. Frukost, lunch och middag borde man få serverat utanför sovrumsdörren... Bara en knackning skulle avslöja att den fanns där så jag kunde ta den om jag ville.
Förstår ni vilken typ av dag jag har då?

MEN nu har jag inte den turen att jag får ligga under täcket hela dagen. Man måste ju upp och ta tag i sig själv eftersom man har barn. Det är väl en himla tur :-)
Men ibland kan jag sakna att bara få ha en sådan där dag då man ligger i sängen, tittar på film och somnar en liten stund, käkar i sängen och bara är... Jag vill absolut inte ha sånna dagar varje dag, varje helg. Men kanske bara få uppleva en sådan dag igen. Bara någon gång... :-)

Idag plockar jag lite här hemma, städar lite och tänkte dammsuga. (det brukar inte vara så populärt en söndag, men behövs det så gör det!) Jag ska även plocka in massa kläder som ligger rena ute i tvättrummet och jag SKA ta tag i Evelinas rum. Nu är det dax att plocka bort alla bebisleksaker. Det leks aldrig med dom och dom tar bara en massa onödig plats, där jag egentligen skulle kunna ha andra saker.

Vi har bakat idag, jag och barnen. R fick agera fotograf. Jag kom med på några bilder men jag tänker befria er från att se dom. Det skulle kunna innebära att ni fick men för livet. Det vart kolakakor. Det enda jag är någerlunda duktig på... Barnen tyckte att det va roligt och dom ville smaka på alla ingredienser, vilket dom fick. Dom konstatera ganska snart att bakpulver INTE va så gott som det såg ut. Ha ha :-)

Natahalie bakar liten kaka... :-)
 Evelina lämna över sitt till mig och smakar på fingrarna ist.

Lilla söta Evelina :-)
 Mammas fina Nathalie

OJ vad man kan älska mycket! Mina 2 flickor är det finaste jag någonsin fått och jag älskar dom mer än allt annat!!!

1 kommentar:

  1. Ja de är fina era flickor och vi älskar dom sååå mycket!!!

    Hoppas du haft en skaplig söndag ändå, trots känslan av att dra täcket över huvudet.
    Ha ha...jag vet vad du menar för slags dag. För din del handlar det väl om minst 15 år innan man kan göra så när man känner för det. Dvs när sista ungen lämnat boet. Usch. Mina pojkar ska alltid bo hemma. ;-)
    Så jag kommer aldrig få ha en sådan dag igen.
    Äh jag ångrar mig....17 år and counting.
    Men Jack ska förhoppningsvis studera på universitet till typ advokat så jag lär väl inte bli av med han innan 25...hö hö.

    Puss & Kram

    SvaraRadera