torsdag 27 oktober 2011

På tiden kanske...

Nu va det som sagt dax för mig att uppdatera lite. Ni ska veta att jag har funderat måååånga gånger på att uppdatera, mer varken orken, lusten eller tiden har funnits. Det är först och främst sååå tråkigt eftersom många läser bloggen men bara samma som lämnar kommentarer... Låt mig understrycka att jag INTE är missnöjd med kommentarerna jag får, jag undrar bara varför ni andra är så nyfikna att läsa min blogg om ni inte kan lämna en ynka kommentar, en endaste gång?! Hänger ni med? :-)


Hur som helst...

Mitt liv har sett ut så här.
Gått upp. Skolan. Hämtat barn. Lagat mat. Sovit.
Gått upp. Skolan. Hämtat barn. Lagat mat. Sovit.
Gått upp. Skolan. Hämtat barn. Lagat mat. Sovit.
Gått upp. Skolan. Hämtat barn. Lagat mat. Sovit.
Hmm, hur många dagar är det som gått sen sist???
Är det roligt att läsa? Ni borde inte få annat att läsa!


Okej..
Jag har varit ute med tjejerna. Vi började med förfest och middag hos Madde. Efter blev det utgång. Mycket dans, varm och lite svett vart jag men himla roligt hade vi :-)
Vi va ute en fredag eftersom dom andra tjejerna inte är lika gamla som jag själv... Trodde vi tagit fel dag för dom flesta som va ute va mellan 30-35 så till och med jag kände mig ung :-)

Sussi sov över hos oss så hon slapp åka hem och på lördagen hade vi sådan tur att det blev båda loppis och Etiopien hjälpen, lycka :-)
Jag fyndade en lampa som min kära far satte upp åt mig över köksbordet. Och även en pigtittare som jag kamma hem för ynka 35 kronor. Den är under renovering och ni får bild när den är redo :-)
Här är iaf den ursöta lampan :-) 125,- fick jag ge för att den skulla bli min.

Annars har vi passat på att vara ute på promenader när vädret varit bra. Tex i söndags..
Evelina <3
 Nathalie gillar att vara framför kameran :-) Evelina på lite bättre humör :-)
 Nathalie<3 kör systeryster.
 Lekplatserna lockar när vädret är vackert!

Jag har ändrat lite på frisyren jag skaffa mig. Ist för att ha det sådär rakt och stel gör jag nu lite lättare lockar med plattången varje morgon. Det tar ungefär lika lång tid, om det inte till och med går fortare. Gillar när frisyren är lite ostyrig. Min kära sambo brukar fråga "ska du se ut sådär, eller har du inte gjort iordning dig sen du steg upp från sängen?" Det säger väl allt. :-)


I skolan går det riktigt bra och jag har hemskt roligt mest hela dagarna där.
Just nu håller jag på med en hammare, tro det eller ej. Roligt är det men hjärnan är slut när man väl kommer hem.

Här är jag i full gång att lättra en körnare.
 Hammarskaftet.
 Början till Hammarhuvud.


Vad finns det egentligen annars att berätta? Har varit på föräldramöte nu ikväll. Kul att man har Lisa som sällskap nu när man ska iväg på sånt där'nt. :-)

Just det... Jag slutade leta häst. Nu har jag börjat så smått att ta hand om en Islandshäst en dag i veckan... Börjar på riktigt nästa vecka och har en så länge bara testat henne. Stallet innanför Eydis stall, vilket känns både bra och dåligt i magen. Det va ju liksom våra vägar.. Mina och Eydis. Men jag känner att jag vill ge den här lilla nallen i chans, verkligen en jätte go häst. Samma kväll fick jag erbjudande om en annan häst, och islandshäst. Först händer inget när man söker själv.. När hoppet överger än, då kommer det. När man minst anar och när man slutat leta.

Ska uppdatera lite bättre, jag lovar!! :-)


2 kommentarer:

  1. Hoppas att det funkar med nya hästapållen och det är ju ett plus att du redan känner till ridvägarna ;-) Vi ses säkert framöver :-)
    Ja visst är det skittråkigt när man ser att många är inne och läser, men det är samma trogna få som kommenterar...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ha ha...vilken kul vecka ;-)
    Skönt att höra att ni lever iaf!

    Det där med kommentarer är svårt. Oftast är det ju bara andra bloggare som kommenterar, om ens dom. Men jag tror att är man själv flitig och är inne och kommenterar det man läser så får man själv kommentarer. Och jag håller med dig, visst fan är det trist när man ser hur många som läser och oftast INGEN som kommenterar...

    Puss på dig och trevlig helg

    SvaraRadera