söndag 18 september 2011

Taco kväll.

Fyyy satan vad jag hatar att hitta på mat, somliga dagar! Ibland flödar fantasin och jag kan få ihop jätte goda rätter bara sådär. Taget från ingenstans liksom... Men oftast avskyr jag att laga mat. Idag va en sån dag... Lunchen fixade R men kvällens middag skulle jag ordna. Jahopp... Fantasin likamed noll!!
Det slutade med att jag åkte ner till Ica med Evve och där fick det bli tacos. Uppskattat av alla.. Till och med jag va sugen, fast inte fick jag ner så mycket köttfärs. Är inte så förtjust i det... Köttfärs alltså. Biffar och köttbullar är okej, men sen är det njaaa... jag vet inte riktigt. Ingen höjdare.

Mamma och pappa kom förbi på en fika förut. Mycket Egypten snack, såklart :-) Förväntningarna är många... Vi får se vad vi tycker sen.

Annars har jag haft lite nagelfix på flickorna. Nathalie väljer grönt och rosa på vartannat finger, det tycker hon är fint. Evelina vill ha så rosa som möjligt på alla naglar, och på det ska det vara svarta små prickar. Dom är så söta mina små :-)
Annars har vi mest myst hela familjen. Hundar som katter, vuxna och barn, huller om buller. På hög eller på bredd... Vi har till och med "myst stege" som Evelina uttryckte det :-)

Att mysa stege....


I fredags träffade jag och barnen min älskade svägerska och deras älskade kusiner. Åh det är så trevligt och roligt och nu banne mig, ska vi ses oftare!! :-)

Värsta bästa Cattis och sötaste Jack!

Evelina klättrar.
 Kusinbus!
Bild lånad från Cattis

Nu ska jag kolla runt lite på nätet och sen blir det ett varmt bad med tända ljus.
Imorn börjar skolan och jag är nervös som fan! :-)

1 kommentar: