lördag 10 september 2011

Rio.

Vi har precis slängt barnen i säng efter att ha sett den nya tecknade filmen Rio tillsammans med dom. Dom satt som klistrade framför tv'n nästan hela filmen. Några kiss avbrott vart det ju... Den filmen va rolig, och något jag kan rekomendera alla föräldrar att se med sina barn :-)

Annars har vi haft några härliga timmar i stallet. Flickorna uppskattar tiden där så mycket :-)
Idag åkte dom vagn och jag red.
Det va bestämt sen i tisdags att Chippens ägare skulle komma idag och hälsa på honom. Sedan i Torsdags va det spikat. Vi skulle bara höras som igår och dom skulle få vägbeskrivning till stallet, eller att jag mötte upp dom. Tänkte att det kunde ju också vara ett alternativ om det kändes bättre... Jag är ju så snäll sådär. ;-)
Nämnas bör väl att det va DOM som tog kontakt med MIG, att DOM gärna ville komma, jag föreslog lördagen vid 11.00 tiden vilket dom tyckte lät jätte bra!
Jag skrev att det skulle bli roligt att dom kom.
Igår började jag att ringa till dom 15.00 för då hade jag fortfarande inte hört något... Jag ringde några ggr men personen jag sökte gick inte att nå. Jag lämnade meddelande och hoppades på svar om någon timme eller så... Jag fick inget svar. Jag ringde yttligare några ggr, men inget svar. Jag skickade meddelande igen, men hörde ingeting. Jag skrev det att dom behövde inte ringa, dom kunde messa mig om tiden va opassande, om dom fått förhinder eller liknande. Tänkte att dom kanske inte ville ringa eller prata. Men inget svar... Inte ens idag hade jag fått sms eller missat samtal. Märkligt...
Idag sisådär vid 10.00 när klockan började närma sig dax att åka för oss greppa jag mobilen och tänkte ringa. Tänkte... Jag sket i det. Tänkte att ville dom träffa sin häst får dom väl höra av sig. Jag ska väl inte behöva jaga som en jävla stolle, eller? Jag hade ju ringt X antal gånger, lämnat meddelande och skickat sms. Utan svar...
Jag åkte till stallet, tog in min lilla ponny och mockade osv... Tänkte det att hörde jag inget innan 12.00 så rider jag själv. (hon ville ju så gärna rida en sväng eller köra)
Behöver jag skriva att jag varken fick något samtal eller sms?
Usch... Visst, vad som helst kan ha hänt som gjorde att dom absolut inte kunde komma iväg till oss. Men är det för mkt begärt att skicka ett ynka sms? Ett " Vi kan inte komma" hade fan räckt... Så lite hade räckt liksom.
På vägen hem tog jag telefonen och ringde... Inget svar. Personen du söker går inte att nå... Så, nu skiter jag i det. Kan jag ens göra mer? Ska jag åka dit och köra dom till stallet eller????

Ja, dagen med min lilla ponny va bra. :-) Han är snäll och gosig, vi kommer himla bra överens. Barnen försöker han testa lite... Det märks att han varit på ridskola. ;-)
Hmm, han försökte testa mig med lite. Han skrittar i sitt tempo och hästen innan i sitt... Jag kortar tyglarna för nu är vi på vallen där vi brukar trava, för att sedan ta en galopp. PANG!!! Chip tar kraft med alla fyra benen och skjuter rakt upp i luften, jag som har ena tygeln kort och den andra lite längre hamnar med näsan framme vid hans öron.. jag vet inte hur många meter upp i luften vi var, men hans huvud bara försvann...Som tur är har man ju balansen kvar (det är ju inte för inte jag alltid fått hästarna som gör precis sådär), jävlar vad arg jag vart! Men vilken power han hade i galoppen sen, gammel gubben. ;-P NU försår jag varför hans ägare ALLTID frågar om han bockat än.. ha ha. Kan man lära en 20 årig häst sitta tror ni? :-) Så länge han för det med mig är det en sak.

Busiga lilla ponny :-)

På vägen hem stanna vi till vid skogen i ca 40 minuter, och det är som dom säger... det är ett bra svamp år i år :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar