måndag 5 september 2011

Regnet bara öser ner.

Jo, men det är väl ingen som missat att det regnar nu ikväll va? Eller det har ju regnat hela jävla eftermiddagen... Usch.
Jag har hunnit med stallet och vi hoppträna lite idag... Jag fick träningsvärk i benen och det ska bli spännande att se imorn vart Chip har träningsvärk :-) Hoppa va nog ganska länge sen han gjorde, men OJ va roligt han tyckte att det va. Vi hoppade bara 65-70cm idag, vilket fick räcka men vilka hopp!! Jösses.. SÅÅÅÅ roligt! Tjejen som provred honom några dagar innan mig ramla av för då tyckte han att det va alldels för roligt. Och idag märktes det verkligen att han gillar't. Jösses vad han ladda när man red mot hindret efter några gånger. Med mig därimot skötte han sig perfekt... Han är min lilla ögonsten :-)

Nu sitter jag och tittar på Svenska Hollywood fruar. Vilket jävla skit egentligen men fyy fan så underhållande. Jag DÖR av skratt när jag ser Agnes- Nicole för hon är så jävla lik Jokern i Batman filmerna... och för att inte tala om Gunilla, haha :-)
Innan tittade vi på Ensam mamma söker, choklart! Rikard titta också... Men nu gav han upp, inte kan man titta på hur mycket kärring program som helst inte ;-P


Just det... Jag har kommit in på en utbildning nu. En som jag faktiskt kan tänka mig. Det va läääänge sen jag gick i skolan. Jag har ju jobbat sen jag blev 18 och sen har jag aldrig tagit upp skolan fören nu.
Jag sökte till undersköterska först, kom dock bara på reservplats 17, vi va tydligen HUR MÅNGA SOM HELST som sökte, och eftersom jag är utan gymnasieutbildning och kom så långt ner som reserv så va det uppenbarligen många utan just gymnasieutbildning som sökte... För vi är ju prioriterade.
Hur som helst såg vi att det fanns platser lediga i söderköping, med förhoppningar åkte vi in till vägledningscentrum, kanske kunde vi få gå i söderköping. Men NEJ, komunen ville inte betala det. Okej... BRA att komunerna samarbetar...
Nåja... Lite purkna va vi, men gubben på VLC ledde in oss på ett helt annat yrke. Nämligen CNC tekniker, och där börjar vi nu. Både Lisa och jag :-) Inte många tjejer som är utbildade inom det, och ännu förre som jobbar med det så vi hade bra odds. Den 19/9 börjar våran utbildning så 2 veckor kvar. Känns kanon och på onsdag ska jag dit på studiebesök. Känns roligt att börja plugga, och jäkligt roligt att få en utbildning, blir något på ett papper. Idag har jag bara massa erfarenheter inom både det ena och andra, men det hjälper föga när det kommer till arbetsmarknaden.
Håll tummarna för mig nu! Jag ska ge allt jag har och ska klara det här galant! :-)

Mimmi då, jo hon löper som sagt. Löper ok. Hur länge då? 3 veckor sa du?? Åh fy fan... Jag minns så klart nu varför jag ALLTID haft ett gott öga till handjur, av alla sorter. Nåja... Hon blir inte billig när hon löper heller. Köpte tikskydd, det bet hon sönder dag 2. Så idag fick hon ha en pampers blöja, minsta storleken... Ha ha. Hon finner sig i allt :-)

Nu blir det mer tv, sen ska jag ta ut hunden innan vi ska sussa. Ska även klicka hem en rosa regn overall till Mimmi. Japp, ni läste rätt! Rosa... Regn. Overall!! :-)

Bilden kommer från http://www.finahund.se/ , en vettig sida med oförskämt bra priser!!
Beställer man nu får man även 15% rabatt (på hela köpet) om men uppger kod "finahund", skynda fynda till era små fyrbenta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar