lördag 24 september 2011

Konsten att dricka kaffe!

Japp, jag tycker att det är en konst att dricka kaffe. Varför dricker man kaffe? Bli pigg, få fart på magen eller för att det är gott?
Kanske för att det är vuxen poäng, en social grej liksom?
Jag vet inte... men har nu kommit till den punkten i mitt liv att jag ska LÄRA mig. Dricka kaffe alltså...
Det är inte billigt att köpa kaffe från Wayne's så fort man är i stan, 40 spänn muggen liksom, det håller ju inte i längden! Ja just det, jag dricket absolut inte svart!!! Spott, fräs och fnys... Nae, smaksatt latte tack! Okej imorse vart det bara kaffe med mjölk. Mer än halva muggen med mjölk, men det är iaf en start!! :-)
Känner mig stolt. (snälla, ös beröm över mig)
Jag vill inte dricka det för att det är gott, för det är det absolut inte. En dag kanske, då kanske jag tycker att det är gott. Men vägen dit känns lång... Oändlig för att vara uppriktig!
Idag slog det mig att Cattis bloggat/snackat om hasselnötskaffe (och det är ju precis det jag dricker, allra helst)
Så idag besökte jag Confetti (Ingelsta i Norrköping) och köpte Vanilj sirap till kaffet(dom har 10% på en valfri vara i butiken till och med imorn). Gott som faen så efter den här koppen blir det en till! :-)
Smakar ganska mycket kaffe trotts mjölk och sirap, men det skulle förmodligen inte ni riktiga kaffe pimplare tycka.. :-)
Hur som helst, har ju börjat skolan nu för att få ordning på livet och skaffa mig en utbildning. Då är det väl endå på tiden att lära sig dricka kaffe också? Förstå att komma som sprillans ny CNC tekniker sen till något ställe med massa jäfla kaffe pimplare och så ber jag om saft på första fika rasten. Hur fan skulle det se ut egentligen??? !! Bara där förstår vi att det inte håller längre liksom :-)
Så, nu ska här samlas vuxen poäng som faen. ;-)




Inne i stan gick det hur bra som helst. Mina barn är små änglar... ibland tvivlar jag, det ska jag erkänna. Men idag skötte dom sig superb!
Det vart ett besök i min absoluta favorit butik, Vero Moda, och helst den på Ingelsta. Personalen är bättre än bäst, hjälpsamma och SJUKT trevliga! Tänk så trevligt det är i butiker då :-) Plus att jag börjar bli lite stammis där ;-)
Det vart även ett varv på Cubus för att utöka leggings avdelningen här hemma. Vanliga svarta, svarta med fikor (även dragkedja) och sen "rostrosa", kan man kalla det för de?
Vi handla mat till Mimmi och medans jag gick och tittade va det en jätte gullig tjej i personalen som visade mina flickor sköldpaddor, fiskar, ödlor m.m. Sånt är guld värt! Förstår att dom inte alltid har tid, om det är mycket kunder, men som idag. Flickorna uppskatta det jätte mycket :-)
Sen drog vi vidare till Rusta där vi skulle köpa en mugg till Evelina. Hon valde en rosa (såklart) med en liten Koala på :-) Vi köpte även med filmen Rio hem, den vart ju så populär när vi låna den.
Lite lördags godis på det (nötter till mig och R) så styrde vi bilen hemåt. Nu är flickorna ute och leker..
Jag ska dricka mer kaffe och sen ska jag städa innan det är dax för promenad till R's päron.

2 kommentarer:

  1. Duktig! Börja med 70/30 mjölk/kaffe och en sukett i, om ett halvår kommer du spy av så mycket mjölk i kaffet, lovar dig :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Nä, här klaras inte en enda dag av... om jag inte får mitt kaffe.

    SvaraRadera