söndag 11 september 2011

Gästabuden i Söderköping.

Vi trottsa vädret idag och begav oss till dom årliga gästabuden i Söderköping. En ordentlig skur vart det, annars klara vi oss bra. Barnen va förväntansfulla och ville göra allt och se allt på en och samma gång. Dom blir som 2 yra små hönor sådär.. haha :-)
Mormor va med oss och vi hade en mysig och trevlig dag, fast att vi inte hade vädret helt på våran sida.
Söderköping är en mysig stad, fin och trevlig. Söta små hus och alldeles underbar i den äldre delen...
Vi handla inte så mycket då allting i stort sett är handgjort och egen tillvärkat och då är priserna dessto högre, men mycket fint finns det ju! Det vart kanderade äpplen till barnen för det skulle dom visst ha! Jag köpte mina brändamandlar, i vanlig ordning. :-) Det sluta med att barnen bara slickat lite på sina äpplen, så jag bar dom plus mina mandlar som dom nu skulle äta upp i stället. För egen del har jag aldrig testat kanderade äpplen, men det ser alltid lockande ut. Jag satte tänderna i Nathalies äpple, iaf försökte. Satan va hårt det va!  Jag fick smälla i äpplet ordentligt i gaddarna så jag fick hål :-) Men jaa, det blir nog ett eget nästa gång kanske, det va faktiskt ganska gott. Syrligt äpple med hårt socker skal, mums!! :-)







Nathalie börjar bli lite tråkig i halsen igen, dessa jävla förkylningar!!! Jag blir tokig om hon ska bli sjuk nu igen, när skolan och allt drar igång.
Nu ska jag slappa för det är bara söndag en dag i veckan.

1 kommentar:

  1. Mysigt med Gästabuden. Hade vi också velat åkt på om vi inte varit krassliga.
    Ja fy fasen för baciller, men i år är det jag som fått mest. Barnen har klarat sig bra, vilket är skönt. John har ju haft sitt liksom.

    Kanske kan ni komma och hälsa på i slutet av veckan, om vi är friska då. Och du inte ska jobba? Skolan börjar nästa vecka eller?

    Puss & Kram

    SvaraRadera