måndag 19 september 2011

Första dagen...

Då var första dagen i skolan avklarad. Inte speciellt avanserad och varför va jag nervös? Allt känns lugnt just nu... Antar att man kanske får lite fjärillar i magen den dagen man ska börja använda maskinerna kanske :-)
Den första veckan nu blir det mest pluggande. Men under dom första 4 veckorna ska vi tillvärka en... en... eeeeh.. en...?? Hmm, jag återkommer om det ;-D
Så nu har jag iaf införskaffat arbetsbyxor, skor med stålhätta och hörselkåpor... man ska även använda skyddsglasögon vid maskinerna. Ha ha, fyyyy fan va snygg man kommer vara :-)


Annars idag har det inte hänt så mycket... Vart bjuden till svärmor och svärfar på tårta efter att jag hämtat barnen från dagis. Men Evelina va inte på topp idag och då är det inte roligt att gå någonstans. Hon va bara sur hela tiden, skrek, gnällde och tjöt om vart annat. Hon har hostat endel nu sen vi la henne så allting har väl sin förklaring. Ett stycke sjukt barn innan veckan är slut kanske??
Istället för fika passade jag på att städa, damma, damsuga, byta gardiner i vardagsrummet och plocka iordning lite.

Mimmi sätter jag ut i lina i trädgården när vädret tillåter. Idag va en sån dag... Hon låg och myste på altanen. Jag tar för vana att titta till henne då och då bara för att hon har en tendens att gnaga på saker och ting... Och kommer hon lös, ja då piper hon iväg på egna promenader. Det har hänt ibland :-)
Hur som helst.. hon låg och myste i solen, så fridfullt. Hörde henne skälla till ibland och det är bara som det ska.. Hon brukar jävlas lite med katterna och ger då ifrån sig ett skall.
Men när vi skulle käka och R kommit hem skulle hon få komma in och få sin kvällsmat. Jag gick ut till henne men hon låg så snällt kvar. När jag prata med henne rörde hon sig knappt men hon tittade på mig med stora, lekfulla ögon. Som vanligt... Men hon kom inte när jag lockade på henne. När jag gick fram såg jag att kedjan på hennes halsband åkt ner mellan två plankor och kilats fast... Stackars Mimmi!! Kedjan hade åkt så långt ner att halsbandet inte gick att få av, det drogs för hårt runt hennes hals...
Jag skynda in till R som fick komma med mig ut. Tar att han är stark för han fick ta tag i kedjan och dra loss henne. Mimmi vart väldigt tacksam när hon fick komma loss... Lilla snörpan !! Och jag, ja jag tänker som alltid. Tänk om.... Usch!
Det blir att inhandla en sele!!
Musan i regnoverall med luvan på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar