söndag 19 februari 2012

Kontoret.

Sitter och slänger ett öga på Kontoret mellan varven. Ove Sundberg, vem fan kom på den idioten? :-D


Har precis nyligen sagt god natt till min stora tjej som ska sova nu.. Hon vill inte riktigt inse det själv bara. Vi sov till 7.30 imorse innan vi steg upp och jag VET att det är för länge för henne en söndag, egentligen. Men jag hade inte mage att väcka henne tidigare... Syster liten sover sen klockan 18.30 ungefär.. Hon ber på sina bara knän att få gå och sova när klockan närmar sig 18, pluttan! Hon kan sova till 8-9 på morgonen och är ändå lika trött när det närmar sig kväll.

Jag har hunnit med ett pass på gymmet nu ikväll och det va super skönt! Har inte tränat sedan i torsdags eftersom földen av det Idiot passet blev en sådan jävla träningsvärk. Körde mycket armar idag.. Skit snyggt med välmusklade armar på tjejer så det strävar jag efter ;-)
Svårt att bli av med den här sista "mamma-magen" bara, någon som har tips? Operation kanske?!


Igår va det lördag och den dagen va ganska så lugn.. Visste att vi hade dessto mer på tapeten idag så jag hörde av mig till Sandra och kolla om vi kunde åka till Lusen, vilket vi fick. Så Nathalie och jag tog på oss stallkläder  och åkte dit.
Vi tog in lilla Lusen (okej Nathalie tog in Lusen, jag sköter grinden) Det gick super bra och hästen följer med så snällt. Lusen stod lugnt och fint i gången när Nathalie borstade (ja, jag hjälpte till lite). Sen lyfte jag hovar och Nattis kratsa, hon är såå duktig!
Sadla och tränsa gjorde vi innan vi gav oss ut på promenad i skogen. Mimmi va med (skönt att slå två flugor i en smäll) Lusen tyckte att det va en märklig sak, men ganska rolig. Hon krökte på nacken och hade nog gärna busat med Mimmi när hon fick sina "fnatt" i snön. Men hon höll sig lugn och fin fast hundkräket va med.. Bra träning! :-)
När vi kom tillbaka till stallet gick vi in på gräsbanan, vi gick några varv innan jag knäppte loss grimskaftet och Nattis red själv på Lusen. Hon fick prova att styra i skritt, stanna och få henne att gå. Lusen gick med på allting så snällt och sedan besluta vi oss att avsluta passet.
Riktigt roligt att det går så bra!




Innan det va dax för Lusen att gå ut o hagen fick hon lite gottis av sin skötare. Väl ute i hagen va det puss och kram kalas innan hon släpptes iväg till dom andra, och även där fann hon sig i allt. Gulle häst :-)
Tror dom kommer komma bra överens, Nathalie och Lusabusa :-) (känn dig stolt och nöjd Sandra, över din lilla häst)


Kvällen igår spenderades hemma i soffan, med mat och mys. När kidsen somnat såg vi Melodifestivalen... jag kan fortfarande inte förstå hur f*n Miraklet kunde gå vidare... Direkt till final.

Idag hade vi fika främmande redan vid 10.00 snåret då en gammal bekant till familjen kom hit med sin son. Timmarna sprang iväg och helt plötsligt va klockan redan halv ett och vi hade hunnit sitta och prata om både ditten och datten. Trevligt!
Vi 15.00 tog jag barnen och åkte in till hockeyn i stan. Kollade på Hästen matchen... Förstår inte så mkt, ska jag väl ärligt tillägga men jag vet ju så mycket som att man ska göra mål hos motståndarlaget. :-)
Nathalie tramsar mest runt medans lilla Evelina satt klistrad i stolen och tittade storögt. Roligt.. :-) Tror att hon kommer bli intresserad av att börja med någon form av "boll" sport framöver. Bandy, fotboll... hockey kanske. Vi får se :-)







Nu ska jag ta en dusch innan det är dax för Wallander.


1 kommentar:

  1. Underbart att Lusen sköter sig! :-) Fast jag fick lite ont i magen när jag såg att du släppt dom lösa (även om jag måste säga att jag blev lite varm i hjärtat också... och stolt)... men jag är sååå rädd att hon ska skada sig, dottra di... men du vet vad du gör, det är bara jag som är nojig haha!
    Tack snälla för att ni gör barnponny av min "enmans-vuxen-ponny"

    Ha det gott!

    SvaraRadera