söndag 4 mars 2012

Sköna Söndag.

Har passat på att sova ordentligt länge idag.. Sådär som man kunde ligga bland kuddar och täcken och bara dröna, innan man fick barn. Det va väldigt länge sedan nu som jag gjorde det.
Barnen sov alltså borta i natt, hos mor och farföräldrar. Där har dom det så himla bra, det vet jag. Och det va ett himla tjat igår från den stunden dom vakna att dom skulle få åka dit. Roligt :-)

Vi hade en mycket trevlig kväll på Bacchus. Dit tog vi med Jimmy och  Cattis för att käka och dricka gott. Mycket lyckat! Bacchus har varit lite av en besvikelse några ggr vi varit där och efter att det hade blivit nya ägare.. Men nu verkar dom ha kommit på banan ordentligt och maten va så god, så god. Och allting va så fint upplagt..
Jag starta med en förrätt på pilgrimmsmussla, skaldjursravioli och buljong... jag ska inte plinta ner för mycket då jag inte är helt säker på vad det innehöll.. Självklart slog tanken mig flera ggr att jag skulle ha fotat kanske både menyn och rätterna men jag gissar att jag va för hungrig att jag inte fann tid till det ;-P
Det enda jag fick kort på va desserten, va väl troligtvis inte lika hungrig då!
Kvällen va mysig, trevlig och rolig.  Precis så som jag ville att den skulle bli. Varmrätt vart såklart deras Plankstek (vore synd att missa) och den va SÅ GOD! Mums :-)
Dessert vart Sorbet, lite lättare sådär efter alla rätter man avnjutit innan.
Jag va dock kvällen chaufför så något starkare att dricka vart det inte. Grabbarna drack en och annan öl och whiskey till efterrätt. :-)

Väl hemma hos jycken satte jag på en film och såg den till klockan va närmre ett. Då tog jag hund och katter och somna gött i sängen. Runt 3 tiden kom älsklingen hem från krogen och av vad jag minns somna han gott han också. :-)


Nu ska jag snart röra mig in mot stan och hämta hem Nathalie. Rikard ska få sova lite så han orkar angagera sig i flickorna när jag drar iväg på ett 75 minuters military training. Spännande :-)

1 kommentar:

  1. Ja, vilken perfekt kväll!!
    Precis som du skriver så innehöll den lite av varje =)...helt perfekt.
    Ser fram emot att få arslet ur och ses mer. Mer mer och mer. Hur svårt kan det va liksom???
    Puss

    SvaraRadera