lördag 3 september 2011

*~*STORT Grattis Till Nathalie 4 År!!!!*~*


Idag fyller som sagt min äldsta dotter år. (och även en gammal klasskamrat vid namn Marcus)
Nathalie föddes 00.05 i natt för exakt 4 år sedan. Förstå hur fort tiden går? Nää... inte jag heller.

Min lilla flicka, min lilla Nattis. Så mycket roliga minnen jag har med dig min lilla toka. Så mycket jag fått uppleva sen du kom till världen. Jag minns fortfarande stunden då jag födde dig, när jag fick upp dig på min mage och du va en flicka... Det va ju en liten pojke som låg i min mage. Jag har aldrig varit så säker på någonting som den natten. Att jag skulle bli mamma till en liten pojke. Jag hade redan köpt lite blåa kläder, vagnen gick i grått och blått och så kom du. Min lilla tös. En av dom sötaste, finaste och vackraste små varelser jag någosin sett... och du va min, bara min! Du va det finaste man kunde önska sig, så liten, så skör.
Minnena jag har är så många och just i den stund spelas dom upp i huvudet på mig som små filmer. Våran första jul med dig. Ditt dop. När vi lät dig ha barnvakt för första gången (oj vad jag sakna dig då),När du börja hasa runt på golvet, när du vände dig från mage till rygg och så runt igen. När du lärde dig sitta, krypa och gå. Din första födelsedag då du fick Lära-gå-vagnen med Bamse av din mormor och morfar, du satt i den innan vi ens fått på hjulen och när den äntligen stod kvar visste du precis vad du skulle göra. Du kunde inte vända den själv utan vände dig mot oss och trätte på ditt egna vis, på ditt egna språk, för att vi skulle hjälpa dig.
Eller gången när jag tog med dig till stallet för första gången... Hästarna va så otäcka när dom nosa på dig och idag är det något av det bästa du vet!
Listan på alla minnen jag har med dig kan göras oändligt lång..
Jag älskar dig mer än allt på hela jorden. Du och din lilla syster är det finaste någon någonsin kunnat ge mig. Jag älskar er mest och föralltid!
Mamma och pappa älskar er!

Det jag egentligen ville, va ju bara att önska dig ett stort GRATTIS :-)















3 kommentarer:

  1. ÅÅh, vilket fint inlägg du gjort ! Grattis till tösabiten från mig! =)

    SvaraRadera
  2. Åh så fint...snyft...hi hi.
    Lilla älskade Nattis, hon är så fin ♥.

    Tack snälla för ett väldigt trevligt kalas.
    Nu sitter man ju här och ugglar och väntar på att få lägga glina. Usch, efter den här festen får han allt vara hemma ett tag...

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skrivit om din tös. Jag tiden går så fruktansvärt fort... alldeles för fort. Stort grattis till 4-åringen!

    SvaraRadera