onsdag 17 augusti 2011

Lilla Evelina.

Minst i familjen är sjuk. Feber... Ganska så hög för att vara ett av mina barn, 39 grader. Har dom nog bara haft enstaka gång, typ när dom hade höstblåsor.
Hon har mest sovit eller legat i sängen och tittat på tv. Hon åt mat ganska så bra... Jag mosade, matade och hon åt. Gnällde över ont i halsen men åt lite till iaf. Duktig tjej!!
Idag vart det hederlig köttgryta, köttet blev sådär mört att det bara ramla isär när man satt gaffeln i... SÅ gott! Kokt potatis och rivna morötter blandat med gurka till. Nathalie åt upp allting, en redig portion.
Fick gå hem efter halv dag idag pga Evvsan. Imorn och fredag jobbar jag.. Vilken tur att man har farmor och mormor va? Dom är värda sin vikt i guld (och det vill inte säga lite det, SKÄMT;-))
Jag är såå glad att jag har dom.
Jag HATAR att vara hemma för vård av barn, jag hatar att vara sjuk själv. Jag HATAR när det kommer saker i vägen som gör att jag missar ett tillfälle att arbeta. Det va länge sen en dag va så lång som just idag... Evelina bara sov, hunden bara sov. Katten bara sov. Jag chilla i soffan och fixade gott käk...
Kvällen blir lugn. Lite gluttnade på tv och ingenting mer. Jo för fan, en jävel Kan Jang innan jag ska sussa!!! :-D


Choklart blir det en sväng med hund kräket också  ikväll :-)

1 kommentar:

  1. Hoppas lilla stumpan mår bättre i dag. Jack har sovit väldigt dåligt i natt, tror han somnade ordenligt halv två. Så man är lite sleten i dag...hoppas det blir bättre nu i natt.

    Skönt att Kickan kunde ställa upp! Här hemma är det tvärtom när barnen är sjuka, då får mamma hålla sig så långt borta hon kan. Att vara sjuk när man är egenföretagare är inget bra alls :-/

    Puss

    SvaraRadera