måndag 8 augusti 2011

I Full Galopp!

Idag va det arbete som gällde. Dagen gick fort och jag längtade jätte mycket till stallet idag. :-)
Idag följde Thomas och hans häst Pärlan med på en sväng... 1,5timme vart det ungefär. Vi red till ett ställe som heter getsjötorp, där vi övernattade en gång när vi va ute på långritt i 3 dagar. På vägen dit rider man nerför en lååååång backe som består av gräs och mjuk sand. Och på vägen hem går det uppför... :-) GISSA om hästarna tyckte att det va kul att få galoppera, ja jävlar va det gick! Herre jösses... Gammel gubben kan springa minnsan, och vilken galopp. Ni som känner mig väl vet ju att jag inte gör annat än garvar :-)
Min kära far ska följa med någon dag att fotografera lite när jag rider... Lite svårt att göra det själv :-)
Imorn ska en arbetskamrat (Madde) följa med och rida. Hon får ta Pärlan eftersom hon är så lång... risken är väl att hon skrapar i fötterna i marken annars :-) En annan som är ganska korpulent passar fint på ponny!!

Fina lilla ponny :-)

Haha, måste bara lägga in ett klipp. Jag har skrattat så dant åt det här, så jävla roligt!



Och för er som tycker att det är "för" gulligt kan ju se det här klippet ist. Jag vikar mig av skratt VARJE gång! Vad finns det för folk????? :-D

1 kommentar:

  1. Ha ha...full galopp i uppförsbacke, det minns jag allt för väl. Stackars totton :-/
    Kul med en kompis till stallet, alltid roligare att rida två!

    Puss

    SvaraRadera