lördag 6 augusti 2011

Fix, pill och plock.

Just nu sitter jag med färg i håret. Hårfärg, alltså. Vi har varit iväg till stallet idag och väder gudarna hade vi helt klart på våran sida. :-) Det va nästan lite för varmt idag så det blev inte till att arbeta Chippen så jätte länge... Longering vart det. Första gången jag longera honom och han bara pinnar på. Skritt, trav, galopp. Byter varv, skritt, trav, galopp. Helt plötsligt två bocksprång och sen galopp igen. Ha ha :-) Ja ni, snällare häst får jag nog leta efter. Och mer passande "familjehäst" hittar jag nog inte. Han gör liksom ingenting som skulle kunna tänkas kallas olat. Inget... Undrar när han ska börja testa mig. Det kommer nog...
   
Flickorna fick rida en och en idag, när jag longera. Det gick super bra. Nathalie träna balans och släppte ena handen åt gången. Hon är duktig, rak i ryggen och sitter bra på hästen.
Sen va det Evelinas tur, hon säckar ihop lite och efter ca 2 varv på volten vill hon av. Hon gillar mest att mata hästarna :-) Eller åka vagn med Pärlan :-)
Nästa gång jag åker till stallet barnfri ska jag spänna för vagnen och testa. Chip ska ju vara inkörd och tycka att det är jätte skoj att dra vagn så nu får det snart bli till att testa.

Flickorna och jag tog en sväng i skogen, men ingen lycka med svampen. Ockej vi gick bara i ca 15minuter innan vi alla tyckte att det va för varmt och ville ha glass ist. Nej, jag går hellre i skogen när det är mulet och gärna om det duggar lite ute. :-)

Kalajs i kväll, nice !! Hoppas jag får med kameran :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar