lördag 13 augusti 2011

Jag måste bara berätta!

Små barn är ju för roliga.

Igår efter att jag slutat jobbet och hämtat flickorna på dagis åkte vi ner till Ica här hemma. Alltid tjockt med folk en fredag vid fem hugget. Jag bäva för att ta med mig flickorna in men dom lovade ju att sköta sig.. Sagt och gjort.
Båda följde mig som små svansar, jätte duktiga!
När vi plockat i lite mat i korgen som vi skulle ha på kvällen kom vi ner till drickan. Jag tog en Pepsi max, det hör liksom helgen till och så ropar Evelina, som stod några meter ifrån mig.
- Mamma!! Du tycka om sånt???
_-Vad gjorde jag för något sa du? (jag hörde va hon sa men va endå tvungen att fråga, betydligt tystare än hon fråga mig)
- Du dricka sån? (Och flickebarnet pekar på en cola burk med någon extra smak, jag testade Cola Vanilla för ett tag sedan och föll pladask nämligen)
- Nää, just den där tycker jag inte om. Svara jag och rynka på näsan...
Evelina rynka på näsan tillbaka och svara lillgammalt.
- Näää mamma, DU tycker bara om grogg!!
Och där började jag att asgarva... Några familjer med små barn runt omkring började också garva och några grabbar i 16-18 års åldern. Konstigt...
Ahahah!! Lilla Evelina, så jävla rolig! Hon började själv att skratta och upprepa igen om jag skulle dricka grogg.
Ha ha...
Vi tog ett snack i bilen och kom fram till att pappa dricker grogg, inte mamma. Nathalie tillade att mamma minnsan BARA dricker läsk. Svart läsk.


Min lilla toka :-)

1 kommentar: