tisdag 11 oktober 2011

Recept!

Korvlåda.

Ingredienser för 4pers.

500gram falukorv
1st gul lök
2dl krossade tomater
0,5 dl vispgrädde
1dl tacosås
2dl riven ost

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2.
 Skiva korven och lägg i en ugnsfast form. Skala och klyfta löken tunt och strö över korven.

3. Blanda krossade tomater, grädde och tacosås och häll över korven. Strö på ost och grädda i 25 minuter, mitten av ugnen. (jag vispade min grädde lite lätt och tog 1dl ist för en halv.)

4. Servera med potatismos. (jag valde att ta ris till idag för vi åt pressad potatis igår, bara för variation.)

Bild lånad från Kokaihop.se
                                         

Smidigt, lätt och gott! Barnen gilla det mycket så jag kommer skriva in det bland "bra barnmat" ha ha :-)

3 kommentarer:

  1. Nej men, ser man på...Ett recept!!
    Gud vad kul =)
    Låter supergott...ska testa någon dag. Fast utan grädde då... ;-)

    Mer recept tack =)

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Va bra... då vet jag vad jag gör i morgon... när det är min matdag :-)

    SvaraRadera
  3. Angående din kommentar om länkning till favoritbloggar... får jag länka till din blogg?

    SvaraRadera