tisdag 11 oktober 2011

Korvlådor och bananflugor....

Jag har inlett en kamp mot bananflugorna! Jag hatar dom små jävlarna!! Inte lyckas jag slå ihjäl många av dom för snabba är dom också, kräken! Äckliga, vidriga kryp!! Nu har jag gjort en häxblandning av vinäger, diskmedel och sirap som står i en liten skål på diskbänken, och jag har lyckats få död på en som ligger där i och flyter. Moahahaha!! Hoppas på en strålande fångst imorn när jag vaknar...
Annars idag har jag återigen försökt att städa... Utan större resultat. Dammat har jag gjort och inte mycket mer... Dammsugaren har inte lyckats komma ut från tvättrummet än för jag hinner liksom inte.. Imorn ska jag iväg direkt efter skolan också så då lär jag ju absolut inte hinna! Jag har också ett mount everest berg av rena kläder ute i tvättrummet som BÖR komma in på sina rätta platser inom en snar framtid! Usch... jag hatar att inte hinna.
Mina planer om att få barnen i säng vid 19 har också spruckit dessa 2 veckodagar. Tanken har ju varit att ta en kvällstur med Mimmi på 1 timme innan allt bra på tv börjar, men det har liksom inte blivit av... Inte det heller. Vi är ju ute kvällstid, men inte så länge som jag vill (önskar)!



Annars är det bra.. Har gått bra i skolan idag förutm min första arbetsskada.... Jag råkade slå mig själv med hammaren så det vart som ett nypmärke i skinnet och där är det nu 2 små blodblåsor. KLANT!!
Imorn får vi förhoppningvis våran utvärdering (diagnos, haha)... Jag tror det går bra för mig. Jag måste bara skryta liiite, för det här vart jag stolt över. Lärarna har sitt kontor ut över våran "arbetsplats".. Våran ena lärare hade tittat på mig när jag stod och skruva och skulle ställa om hela fräsen... Han kom ut när jag va färdig och berömde mig för min teknik och tyckte att jag gjorde det mycket bra! Sååå roligt :-)
Det blev till och med en klapp på axeln! Han fråga om jag tyckte att det va roligt, vilket jag tycker och det sa jag. Jag är nog den typ av tjej som gillar lite tyngre arbeten... Han sa att det syntes och att jag gör det jag gör bra.
Mm, man blir glad av sånt beröm. Vi har en lärare som inte ger beröm... Alls. Han säger ingenting... Kritik ger han, men inget beröm. Den dagen jag får beröm av honom, då ska jag skriva det här, det lovar jag!!! Och helt ärlig... jag har inte hört honom ge beröm till någon. Därimot ser man om man gör/tänker fel. Han säger det inte, men hans missnöje syns klart och tydligt på hans ansiktsuttryck.

Idag gjorde jag ett nytt recept, igen! Jag vill passa på att tipsa om en bra app, Kokaihop. Jag får dagensrecept via mail och det är ofta det är bra grejer... Idag va det Korvlåda som va dagens, och jag hade allting hemma så jag körde på det. Omtyckt av alla i familjen så jag tänkte slänga in receptet i ett separat inlägg.


Imorn är det återigen skola och när jag är klar där ska jag hälsa på min fina kusin som fått en liten son. :-)
Ska verkligen bli jätte roligt att träffa dom och se lilla Elis. Fick mms på lilla prinsen när han bara va några dagar gammal och så himla söt! Kommer mysa och snusa bebis som bara den imorn! :-)

Nu ska jag ta hundkräket i snöret och gå en repa.



Hej på er!!

1 kommentar:

  1. Du...jag förstår att du inte hinner. Jag tycker inte jag hinner allt jag vill och då är jag ändå hemma. Visserligen med en skitunge som stökar ner värre än en orkan, men ändå.

    Vad roligt med beröm, då får du sträcka lite extra på dig! Jag tror också du passar bra i sådana yrken, faktiskt, du är mer en arbetare än en kontorsråtta så att säga.

    Hälsa till Mickan & familjen.

    Puss & Kram

    SvaraRadera