fredag 5 augusti 2011

Vilken vecka.

Veckan har gått i ett... Sicken tur att man hunnits andas mellan varven. Vi har spenderat några förmiddagar på stranden, badat solat och lunchat. Mysigt :-)
Klockan 14 varje dag har jag varit på jobbet och så har dagarna sett ut. Klockan 23 slutar jag. Vid 23.30 är jag hemma ungefär, sen duschar jag och ungefär vid 1 somnar jag. Inte lätt att somna innan, hjärnar går inte direkt att stänga ner och av som datorn. Igår ringde väckarklockan 6:15 och jag åkte till Chip. Mockade och snackade med Thomas. Sen vart det en nya sväng i skogen, en ordentlig skritt runda på ett kalhygge innan vi avslutade med lite dressyr och galopp på åkern. Jätte mysigt och inte alls så jätte varmt hann det bli, inte va alla blinningar och mygg vakna heller, det va skönt. Min lilla Chip bara myste av allt pyssel. :-) Det är såååå himla skönt i stallet, tyst och lugnt. Total avkoppling!

Världens finaste Chip.

 Längtar redan tills imorn, då åker flickorna och jag dit. Chip ska longeras och sen tar vi en sväng i skogen flickorna och jag för att leta gulingar. Vi får hoppas att vi inte går vilse för imorn kväll vankas det "grillfest" för R's mormor och morfar, vore ju en katastrof om vi missade det! Fest, folk och mat, finns det något trevligare???

Nu slappar jag och ett stycke hund i soffan. Evelina slog i hopp sina små blå nyligen efter ett raseri utbrott på sin mamma. Mamma är världens elakste och efter att hon och hennes äldre syster levt rövare i soffan, hällt ut massa pop corn så rann bägaren över för deras mamma. Filmen stängdes av, fredagsmyset plockades ut och Evve vart hysterisk. Hon önskade ögonen ur mig. Näsan skulle hon sparka bort och munnen skulle hon slita ut! Vart fan lär dom sig allting??????!!!!!!! Vad är det här liksom? Min söta lilla 2,5 åring önskar mer eller mindre livet ur sin mamma??? Min lilla ängel.... Min lilla ängel sänd från h*lv*t*t kanske? Honrnen gömmer sig där någonstans och glorian blåste bort. Inte konstigt att hon spenderat 4 dagar av 5 möjliga i skamvrån (på soffan) på dagis. Hon kankse har önskat livet ur sina fröknar också??
Ha ha, nu kan jag ju inte låta bli att fnissa, nu när hon inte ser eller hör. Älskade lilla Evelina :-)



Min stora flicka (som fått extrem närhetsbehov) ligger i våran säng och sover. Nu när mormor sovit här har hon legat någon natt i sin säng, någon med mormor på mormors madrass och nu är hon tillbaka i våran säng igen. Men det gör ingenting, hon sover så bra och duktigt... Hon breder bara ut sig åt Rikards sida ändå. ;-P
Just det, hon har blivit blöjfri nattetid nu också. Min duktiga tjej!! :-) Det tog sin lilla tid, men hon fick bestämma själv och hon fixar det galant! <3



Hoppas ni har en fin fredagskväll. Adios!

2 kommentarer:

  1. Ha ha, älskade ungar!
    Evvans bravader är väl mindre roliga kanske...fast ändå...skamvrån 4 dar av 5...HA HA HA...skitunge ;-)

    Duktiga Nattis då, superskönt att slippa i alla fall ett blöjbarn. De blir så stora. Och vänta tills hon inte har napp längre. John har tagit en av Jacks nappar och busat med honom och det ser inte klokt ut...ha ha...snacka om jättebebis nu när han inte haft napp på tre år.

    P & K

    SvaraRadera
  2. Fy så jobbigt det låter med dom arbetstiderna. Fast det är väl för att jag är så kvällstrött... och morgontrött. Ha det gott /Sandra

    SvaraRadera