måndag 25 april 2011

Promenad.

Jag har varit ute med min älskade hund på promenad. Efter det fick hon ett välbehövligt bad. Såklart vart hon även fönad och borstad i vanlig ordning. :-) Det är lite jobb med en vit, lurvig hund som ni säkert förstår. Men vet ni vad, jag tycker det är roligt! Idag övade vi lydnad när vi va ute och gick. Att hon ska komma och sitta vid min sida när jag ber om det. Att inte gå för långt före, eller för långt efter. Och att hon ska förstå komandot "stanna". Det går bra. Hela promenaden runt i kvarteret och runt grönområdena nere vid sågvägen gick hon utan koppel. Duktiga hund!! Hon är så duktig och jag blir så stolt över henne. Vet ni, om det är något jag tycker att jag är bra på så är det att fostra hundar. :-) självklart ska Mimmi bli en sådan hund som kommer gå mer eller mindre okopplad jämt, precis som Diesel!! Hejja oss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar