fredag 3 februari 2012

Kvällen en Fredag.

Idag har vi inte gjort många knop. Barnen har försökt ta död på varandra och jag på dom.
Okej jag överdriver, riktigt så illa har det inte varit. Men vi har fått våra små utbrott alla tre idag, på varandra. Underbart att ha barnen hemma från dagis en hel vecka. Underbart! Helst när man inte kan/vågar hitta på så mycket för att dom hade kräksjuka tidigare i veckan.
Nåja... Vi har ju haft hantverkare här hela veckan som pular med vårat garagetak. Idag gjorde jag mig till och bakade åt gubbarna. Sockerkaka och choklad cupcakes.

Dom vart goda, absolut! Jag är ingen mästare på att baka, första gången jag gör något åt det här hållet.. Hade gärna sätt att frostingen hade blivit mörkare med en ännu kraftigare chokladsmak. Får kolla vidare på frosting recept. :-)
 Det vart omtyckt och uppskattat efter en riktigt kall dag uppe på taket. Kallt om fingrarna så dom och jag förstår dom. Det kan inte vara roligt att jobba ute en dag som denna...

Nu när kärringen kom hem har vi fixat pizza. Vi gjorde egen pizza och det vart himla gott! Olika poäng från alla i familjen.. som alltid. Nathalie och jag tyckte pizzan vi gjort själva va godare än den vi köper, medans Evelina rösta ner oss, klart och tydligt. R är som alltid, han tager vad han får :-)


Nu blir det hederliga kvälls görat.. En promenad med hunden och sen ett bad. Ev en rulle också med kärringen.

Tudilu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar