torsdag 3 november 2011

Halloween fest!

Då va torsdagen avklarad. Bara fredag kvar innan man är ledig. Imorn ska jag plugga Arbetsmiljö och Säkerhet. Har inte böckerna bredvid mig och jag har bara kikat på dom en gång sen va det dax att sluta för dagen.
Idag körde vi prov, och idag va Lisa tillbaka i skolan. Tack och lov! :-) Nåja.. provet hanlda lite allmänt om ämnen, vilka förkortningar som gäller för kol, järn, kisel, molybden, wolfram, cobolt, osv osv... Det fanns även med lite hur man mäter med olika instrument, vilken mätnoggranhet respektive instrument har, vilka olika mätskalor som finns på ett skjutmått. Och andra frågor under VG och MVG nivån.
Hur som helst efter en del pluggande och läst ämnen och förkortningar som man läste (eller skulle ha läst) glosor i skolan så satt det. Jag fick VG på provet och jag känner mig helt klart nöjd! (Det är mitt andra VG i livet... Biologi va också ett ämne för mig nämligen ;-) )I den mån jag kan ska jag sikta mot VG i alla prov, helst av allt MVG. Vore roligt att lyckas bra någongång, riktigt bra!

Idag va det Halloween fest på dagis. Nathalie fegade ur imorse och ville inte fira Halloween alls. Hon va rädd... Evelina va på, fast hon egentligen inte hörde till avdelningen som skulle ha festen. (det va mest tänkt för dom större barnen) men hon hör ju på sätt och vis till dom äldre så till hennes lycka fick hon vara med. :-) Hon är ju endå äldst på sin avdelning! :-) Festen hade varit lyckad och barnen va riktigt sugna på att berätta om alla tokigheter. Tex en hand som flöt runt i bålen.. Ha ha :-) Det va min kompis Maries hand.. Jodå, Nathalie hade berättat att Maries hand gått av, och det va den som låg i bålen. Vet inte om jag ska relatera det till Marie som fixar mina naglar?? Ha ha :-)

Såhär såg barnen ut när vi klev ut genom dörren. Evelina va en zombiebrud och Nathalie va en ödlespindel. Jorå.. :-)
Jag lät fantasin flöda ;-)
Evelina är väl om möjligt den första zombiebruden som haft napp :-)

Igår va jag i stallet och red på Björk som hästen heter. Det gick hur bra som helst... Det är en väldigt trevlig och lätt liten häst. Totalt okomplicerad. Jag trivs med henne så det här kan nog bli bra. Fick även erbjudande att flickorna fick rida en islandshäst som fanns i samma stall. En 29 årig gubbe som behövde röra sig lite ibland. Vi tackar, bugar och bockar :-) Eller va man säger ;-P

Nu ska jag rasta jycken och sen... ptja, vem vet. Somna på soffan vid 20 som jag gjorde igår kväll? Och jag vakna först imorse när Rikard skulle pussa mig hejdå.. Va?! Morgon??? Hur hamna jag i sängen? Hade han burit mig dit? Näää, omöjligt! Ja ja, där ser man... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar