fredag 11 november 2011

Nu tar vi helg!

Flickorna ska sova borta idag. Vi delar upp dom, Evelina hos farmor och farfar och Nathalie hos mormor och morfar. Inte för att det är smidigast så, men det kan vara roligt för barnen att få lite egentid. Att dom får uppmärksamhet en och en och kanske även hinner sakna varandra lite.
Veckan har gått i ett ruskigt tempo...
Vi har bland annat varit i stallet, flickorna, mamma och jag. Och vilken höjdare :-)
Nathalie fick rida ensam på den "gamla farbrorn" Straskii (kan det möjligtvis stavas något åt det hållet?).
Evelina red på Björk tillsammans med mig. Vi tog en liten sväng på vägen och sen vände vi tillbaka till paddocken, det hade hunnit bli ganska mörkt innan vi ens kom från stallet. I paddocken fick båda flickorna tölta, vilket dom gillade mycket :-)
Snälla Björk!
Jag är helt såld på Islandshästar och räknar dagarna tills skolan är slut! Jag vill bara bli klar och duktig, sen vill jag ut i arbetslivet igen. Jobba och börja leta efter MIN häst :-)
Tror inte jag fastnat så mkt för något förutom som för dessa underbara hästar! Dom är snälla, trevliga och vänliga. Lagom stora och ser ut som nallebjörnshästar(som Nahalie och Evelina säger):-)

Alla bilder är klickbara länkar!
       Drömmen är att bo på en mindre gård tillsammans med min älskade sambo, våra barn och lite djur. Och självklart kunna ha 3-4 alldeles egna Islandshästar :-)


Min hammare är färdig och jag fick godkänt! Jag hade gjort ett mycket bra jobb och Uffe och Björn som kontrolera den när den va klar berömde mig och sa att "Fortsätter det såhär kommer ni blir riktigt bra CNC tekniker" Det är roligt hur dom alltid pratar i Ni form så fort det kommer till oss. Mig, Lisa och Sarah, även fast man utfört arbetet helt själv :-)


Nu ska vi fixa till någon mat och sen tänkte jag tappa upp en varmt bad åt oss. Tända lite ljus och mysa... Kvalitet och vuxentid! Sånt är man värd ibland!
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar