lördag 17 december 2011

Ssschleeten...

Det blet en lugn dag idag... R's mamma, pappa, bror och hans flickvän Lisa och lilla Alexander kom hit på fika. Dom hade även med sig Lisas mammas ena hund Pettan, en JR terrier. Mimmi vart glad, såklart. Men det märks att hon inte är helt bekant med det här att träffa andra hundar.. Hon är absolut inte sur utan glad men hon springer runt och flamsar. Hon ska lukta och inspektera men själv flyger hon iväg om någon ska kolla in hennes bakparti. Blir säkert lätt att para henne den dagen det är dax :-)

Annars bakade jag en saffranskaka idag... (det kan ju vara något av det godaste) Sen har vi käkat och bara slappat. Vädret har inte direkt bjudit in för några uteaktiviteter. Tänk om det kunde bli kallt under natten och att det föll ca en decimeter snö, då skulle jag bli lycklig :-)


Nu ska jag ge mig ut med Mimmi i höst/vinter rusket... Försökte tala med henne förut om hon kanske kunde tänka sig att gå på kattlådan somliga dagar... Men jag slänger väl på henne regnoverallen så håller hon sig varm och torr! :-)

1 kommentar:

  1. Kram gumman dinTID kommer när baran är stora :) Då kommer du få så mycket tid att fixa du med ;)
    vISSTE inte att du läst min blogg men super kul .

    SvaraRadera