torsdag 8 december 2011

Gårdens blev en dagens.

Ja ja, det är som det blev. Inget inlägg alls igår kväll... Ja det är ju precis som vanligt, att det inte blir som man tänkt sig.
Onsdagarna har en tedens att vara alldeles för korta... Jag va i skolan först, helt själv utan dom andra två från klanen. Sarah va sjuk medans Lisa körde halkan.. Mycket gjort fick jag iaf. Pluggade vidare på Ritningsteknik och kollade igenom några sidor gällande Underhållstekniken... Jag är inne på 3 delen av Ritningsläsningen och tänker göra prov nästa vecka på både del 2 och 3. Veckan efter det får det bli prov på del 4 och efter det de stora slutprovet. Jag gjorde 2 prov idag, Teknologi Industri som jag nämnde igår och ritningsläsning del 1. Eftersom jag mår såååå jälva dåligt efter proven så va lärarna snälla att rätta redan idag.. Teknologi Industri resulterade i ett G, det är en praktisk del också så Bosse trodde att det slutar på VG för både mig och Flisan. Känns bra :-)
På Ritningsläsningen kändes det sisådär... Jag svarade på saker som jag inte kunde leta rätt på i minnet.. Betydde det si eller så? Eller kanske det eller dä?
Ja, det slutade iaf på ett MVG!!!!! Ha ha ha!! Jag kan inte beskriva känslan i kroppen efter att jag fått svaren. Jag ler till och med nu.. När jag sitter här och skriver. Jag känner mig minst sagt nöjd. I grundskolan HATADE jag att plugga, hade G i ett ämne och det va Hemkunskap och IG i resterande ämnen. Folk har väl alltid trott att jag är dum i huvudet och hjärndöd men TJI fick ni! Det är är inget lätt vi sysslar med just nu... Pluggandet om dagarna resulterar i sprängande huvdvärk och sviktande humör kvällstid. Men slit ger utdelning och det känns inte mer än JÄVLIGT värt det!! :-)

När vi ändå är inne på mig visar jag nya frillan... Jag passade på att klippa det lite kortare och ena sidan har jag allt som oftast bakom örat. Jag gillar det korta och tycker nog personligen att det passar mig bättre än en längre frisyr. Gjorde även lite slingor själv.


Igår efter skolan skynda jag mig hem och hämtade barnen på dagis. Evelina fick följa med farmor hem medans Nathalie fick följa med till stallet. Mormor kom också till stallet och tanken va att hon skulle filma och knäppa lite kort när Nathalie red sin andra "lektion" för mig på Björk men den hann bli alldeles för mörkt innan vi kom ut i paddocken. Det finns lyse, men inte tillräckligt bra för att kunna filma. Tyvärr...:-(
Nathalie fick träna på att rida på volter runt mig.. Ibland fick jag nästan hoppa åt sidan för hon verakde uppfatta att hon skulle styra mig och inte runt mig.. Men i det stora hela gick det super bra och nästa gång ville hon lära sig tölta. Tror dock hon behöver bli lite längre först ;-) Vi töltade såklart lite medans jag också satt på och vilken töltmoppe det är, Björk. Fast jag har ju lärt mig grunderna nu också, tack vare världens bästa Eydis!

Nathalie på Björk, ute i mörkret i paddocken...
  Nathalie, jag och lilla Björk. Åååh vad jag vill ha en egen isis :-)


Nathalie har lite hästvård innan ridningen... :-)


 Ridlektionen över och dags att utfodra hästar. Självklart hjälper min lilla tjej till i stallet även med den delen. Vi fodrar och fyller på vatten ute i hagarna.

3 kommentarer:

  1. Så jäkla snygg frisyr och den passa dig hur bra som helst vännen! :)
    Vi måste ta och ses snart! :)
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med betygen!! Och du, "bara" G är ju inte så pjåkigt det heller, du får inte vara så hård mot dig själv.

    Jättefin i håret också!!

    Puss & Kram

    Ps. Du ser ut som en liten skitunge på den där ponnyn ;-) Hrm...förlåt...islandshästen. Som är toksöt :) Hästen alltså...hi hi.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag letar efter nått stall där dom har Lucia uppvisning, men det är svårt att hitta , tänkte om du visste nått?

    SvaraRadera