måndag 19 mars 2012

Igång igen!

Tillbaka i skolan.. Eller ptja, på truckutbildningen. Sista dagen. Får hoppas att man får ett litet grönt kort någon dag här nu:-)

Helgen har varit bra. En mysig och bra helgen!<3 tyvärr har en väldigt nära släkting blivit dålig och ligger nu på sjukhus. Som jag skrev i min lista, sjukhus är de värsta stället jag vet, man hamnar där aldrig av en bra anledning... Tyvärr. Håller tummarna att personen i fråga snart får komma hem och må bra, det är ju trotts allt någon som betyder väldigt mycket för oss!!<3

Igår va vi ute i skogen tillsammans med Cattis, Jimpa och deras grabbar. Massa bus i skogen, korvgrillning och fika vart det och riktigt glada och nöjda barn! Härligt:-) När vi kom hem plocka jag oordning hemma på diverse leksaker som släpats fram under förmiddagen. Jag passade även på att städa badrum, damma och tog golven. Välbehövligt!! När städningen va avslutad kom Tessan upp och det va dax att åka iväg på Militärträningen. Jag har bara ett ord, FYFAN!!(annars hade de blivit två)!! Jag kan ha sagt det förut, men jag säger det igen... Det här kan vara det jobbigaste passet jag varit på. Någonsin!!! Mesta tiden skulle man köra två och två.. Det jobbigaste va nog den stora jävla backen mellan båda badplatserna i mårängen.. Där skulle man bära sin kompis på ryggen och jogga ner sen, gånger 3!!! Det va den ena grejen... Sista rundan trodde jag att jag skulle spy. Men det är kul, och det är huvudsaken!! Riktigt roligt när man har passledaren på ryggen som skriker "KOM IGEN NU LINA FÖR FAN!!! DU KLARAT DET, TA I NU DÅ!!!!"
När jag kom hem stod maten nästintill på bordet..:-) vart serverad ett glas vin till maten också och när barnen somnat la vi oss i badet. Vi tittade på Kontoret lite senare, typ 20.30-21.00 och sen somna jag på soffan. Ha ha!! Helt slut efter passet:-) nu blir de vila till onsdag.. Blir troligtvis stallet idag (om de slutar blåsa storm) eller imorn. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar